המנהל המיוחד לנכסי אלי רייפמן: הוא פוטר מחברת אמבלייז

לדברי עו"ד איתן ארז, אמבלייז הודיעה כי נוכח היעדרויותיו הרבות של רייפמן היא החליטה להוציאו לחופשה ללא תשלום ■ ביקש להורות לאמבלייז להעביר לו מידע על זכויותיו הסוציאליות של רייפמן בחברה

עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסיו של אלי רייפמן, טוען כי רייפמן למעשה פוטר ממקום עבודתו כמנכ"ל בחברת אמבלייז, ועל כן יש להעביר לקופת הכינוס את מלוא זכויותיו הסוציאליות, כגון דמי פיצויי פיטורים, כספי התגמולים וקרנות ההשתלמות.

לדברי עו"ד ארז, אמבלייז הודיעה כי נוכח היעדרויותיו הרבות של רייפמן וחוסר זמינותו לעבוד כמתחייב, היא החליטה להוציאו לחופשה ללא תשלום.

על-פי ארז, בשלב זה רייפמן לא התפטר ולא פוטר - וממילא לא קמה לו זכות לתשלומים מעבר למשכורת האחרונה, אולם הוצאתו לחופשה ללא תשלום בוצעה ללא הסכמתו, ותפקידו אויש לאלתר על-ידי מנכ"ל אחר, כך שאין באפשרותו של רייפמן לחזור ולאייש את התפקיד מחדש.

1.2 מיליון שקל פיצויים

עו"ד ארז סבור כי יציאתו של רייפמן לחופשה ללא תשלום אינה עומדת בתנאים הנדרשים, ולאור הנסיבות רייפמן למעשה פוטר ממקום עבודתו. לדבריו, מכרטסת הנהלת החשבונות של רייפמן בחברה עולה כי יש בקופת הפיצויים על שמו סך של 1.2 מיליון שקל, ומכאן ניתן להניח כי ישנם גם סכומים נכבדים בשיעור דומה בקופות התגמולים ו/או קרנות ההשתלמות על שמו.

בנוסף, בהסכם העסקתו נקבע כי במקרה של סיום החוזה וסיום העסקתו כמנכ"ל מחויבת אמבלייז בתשלום פיצוי מיוחד בגובה 12 חודשי עבודה, בשווי המחושב על-פי שכר בסיס שנתי בגובה של 160 אלף דולר וכן שכר בעבור שעות נוספות, ובסך-הכל 200 אלף דולר.

עו"ד ארז פנה לבית המשפט בבקשה להורות לאמבלייז להעביר לו מידע אודות זכויותיו הסוציאליות של רייפמן בחברה ואודות הסכמי העסקתו בין השנים 1994-2010, וכן להורות לאמבלייז להעביר לקופת הכינוס את דמי הפיצויים של רייפמן וכספים על שמו בקרנות ההשתלמות ובקופות גמל.

עוד מתבקש בית המשפט להורות על הסרת העיקולים על כספי פיצוי הפיטורים ועל הכספים בקרנות ההשתלמות ובקופות הגמל שהוטלו על-ידי צבי ויליגר עד לסך של כ-40 מיליון שקל, וכן לאשר לו לאחר קבלת המידע המלא מאמבלייז להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה כנגד החברה, לרבות תביעה לקבלת הפיצוי המיוחד המוסכם בסך 200 אלף דולר במקרה שלא יועבר לקופת הכינוס.

נגד רייפמן הוגשו תביעות חוב בסך כולל של כ-340 מיליון שקל. (פש"ר 3000/08).