נחתם ההסכם להקמת הפרויקט להתפלת מי ים בשורק

החשב הכללי שוקי אורן וסגנו גיל שבתאי חתמו עם חברת SDL על הסכם הזיכיון לפרויקט ההתפלה בשורק לתכנון, הקמה ותפעול של המתקן להתפלת מי ים, בתפוקה של 150 מיליון קוב לשנה

החשב הכללי, שוקי אורן וסגנו גיל שבתאי חתמו הערב עם חברת "SDL", על הסכם הזיכיון לפרויקט ההתפלה בשורק לתכנון, הקמה ותפעול של המתקן להתפלת מי-ים בשורק בתפוקה של 150 מיליון קוב לשנה.

"SDL" המורכבת מהחברות IDE ו-Hutchison Water, הוכרזה לפני כחודש כזוכה במכרז לאחר שהציעה מחיר ריאלי של 2.01 שקל למ"ק, מחיר הנמוך משמעותית מכל מכרזי ההתפלה עד כה. את "SDL" ייצגו במעמד החתימה אבשלום פלבר, מנכ"ל IDE טכנולוגיות ועמיקם כהן, מנכ"ל Hutchison Water.

שר האוצר, יובל שטייניץ אמר בטקס כי "הגיע הזמן להחליף את המשפט "ושאבתם מים בששון" במשפט "והתפלתם מים בששון"! היום אנו עושים צעד חשוב נוסף בדרך להחלפת שאיבת המים מהכנרת והמאגרים המדלדלים בהתפלת מים מהים התיכון".

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו ציין כי המתקן בשורק עתיד להיות בין מתקני ההתפלה הגדולים בעולם. לדבריו המחיר האטרקטיבי שנקבע ע"י וועדת המכרזים הבין-משרדית מעמיד לראשונה את מחירי ההתפלה בדומה מאד למחיר הפקת מי שתייה מהכנרת.