סין מכחישה את הדיווחים כי הורידה את הסרט "אוואטר" מהמסכים

אמש דווח כי תושב טייוואן צפה בסרט "אוואטר" ומת מההתרגשות ■ רופא שבדק אותו לאחר האירוע אישר כי האיש, שסבל מלחץ דם גבוה, חווה התרגשות מהסרט התלת-מימדי - שהפך לבסוף לסרט האחרון בו צפה בחייו

סין מכחישה היום (ד') כי הכריחה את בעלי אולמות הקולנוע במדינה להוריד את שובר-הקופות העולמי "אוואטר" מהמסכים. לדברי גורמים בממשל, ההחלטה להוריד את הגירסה ה"רגילה", בעל 2 המימדים, היא החלטה מסחרית שלממשל אין נגיעה בו. לדברי הגורמים, גרסת התלת-מימד תמשיך להיות מוקרנת בסין כרגיל.

הספקולציות סביב הורדת הסרט מהאקרנים בסין נובעת מרצונו של הממשל כביכול "לפנות מקום" לסרטים מקומיים לפני ראש השנה הסיני, במיוחד סרט דוקומנטרי על הפילוסוף האגדי הסיני קונפוציוס.

ובתוך כך, ובלי קשר ישיר כמובן, דווח אמש (ג') כי תושב טיוואן בן 42 שצפה בסרט "אוואטר" מת כתוצאה מהתרגשות שחווה בזמן הצפייה. רופא שבדק אותו לאחר האירוע אישר כי האדם, שסבל מלחץ דם גבוה, חווה התרגשות מהסרט התלת-מימדי - שהפך לבסוף לסרט האחרון שבו צפה בחייו.

אנשים שהיו עמו באולם בית הקולנוע סיפרו כי האיש החל לחוש ברע בתחילת הסרט ונלקח במהלכו לבית-החולים. כשהגיע לבית-החולים הוא כבר היה מחוסר הכרה.

"סריקת המוח שלו הראתה כי האיש חווה התרגשות עצומה", סיפר היום הרופא פנג צ'ין צ'י שטיפל בו. "הסימפטומים מראים כי ככל הנראה הוא חווה התרגשות יתר מצפייה בסרט".

11 יום לאחר הצפייה הקטלנית החל דימום במוחו של הצופה, מר קואו, שהוביל בסופו של דבר למותו. העיתון "צ'יינה טיימס", שדיווח על האירוע, ציין כי זה המוות הראשון שמקושר עם סרטו הבדיוני של הבמאי ג'יימס קמרון.

הסרט שיצר הדים ברחבי העולם מעסיק גם לא מעט בלוגרים, שדיווחו ברשת על תופעות שחוו בעקבות הצפייה בסרט. חלק גדול מהם סיפר כי חש כאבי ראש, סחרחורות ובחילות וסבל מראייה מטושטשת לאחר הצפייה בסרט, שמוצג בעזרת טכנולוגיית תלת-מימד. כיוון שאין זה הסרט הראשון שמוצג בטכנולוגיה כזו - קשה להחליט האם מדובר באזהרה כנה מצד הצופים, או שאולי זה עוד קלף במערכת יחסי הציבור המשומנת של הסרט.