פרשת פנאן: רשות המסים פשטה על משרדי ההתאחדות לכדורגל

חקירת רשות המסים מתרחבת לעולם הכדורגל ■ המטרה בשלב זה: שופטי הכדורגל ■ המספרים שנחשפו השבוע, של שחקני כדורסל במכבי תל-אביב שהשקיעו כביכול אצל פנאן, התבררו בסך-הכל כמשכורות השחקנים

אחרי שופטי הכדורסל, מגיע כעת תורם של שופטי הכדורגל. חוקרי רשות המסים פשטו היום (ד') על משרדי ההתאחדות לכדורגל והחרימו מסמכים, כאשר המטרה היא, ככל הידוע, שופטי הכדורגל.

ברשות המסים החליטו לבדוק חשדות להעלמות מס מצד שופטי כדורגל, בהם כאלה השופטים בחו"ל. כזכור, באחרונה עצרו חוקרי רשות המסים, ממשרד פקיד שומה חקירות תל-אביב, את שופטי הכדורסל סמי בכר וירון זריף, בשל חשד להעלמת הכנסות משיפוט בחו"ל.

זהו צעד ראשון במסגרת הרחבת חקירת פרשת מוני פנאן לעבר עולם הכדורגל. עד כה התמקדה החקירה בדמויות מעולם הכדורסל.

נכון לעכשיו כוללת רשימת השופטים הבינלאומיים 5 שופטים ישראלים (לירן ליאני, מנשה משיח, אלי חכמון, אלון יפת ומאיר לוי), ועוד 8 עוזרי שופט (קוונים), שעל-פי חוקי פיפ"א רשאים לשפוט בתחרויות בחו"ל.

המספרים ב"רשימות פנאן" התגלו כמשכורות השחקנים

בגיזרת הכדורסל נחשפו השבוע שתי מחברות, שלטענת מנהל עיזבונו של מוני פנאן, עו"ד משה זינגל, נכתבו על-ידי פנאן, ובהן שמות של שחקני מכבי תל-אביב בעבר ובהווה שהשקיעו אצלו כספים. בנוסף חשף ערוץ 10 במהדורת החדשות שלו את הסכומים שלכאורה השקיעו שחקני מכבי תל-אביב ב"בנק" פנאן.

אלא שהיום היה ברשות המסים מי שצינן את ההתלהבות, וטען כי אותם פרסומים (וויצי'ץ' 1.2 מיליון דולר, באטיסטה 850 אלף דולר, וויל ביינום 800 אלף דולר, בורשטיין 500 אלף דולר וכו') אינם קשורים ככל הנראה לסכומי כסף שהושקעו - אלא בסך-הכל מציינים את משכורות שחקני הקבוצה באותה עונה (2007/08).

למרות דיווחים לפיהן מכילות המחברות מעל 100 שמות, אמר הבוקר ירון עידן, החוקר הפרטי שנשכר על-יד משפחת פנאן ומי שהחזיק במחברות, כי הן מכילות לא יותר מ-30 שמות.

צביקה בורשטיין, אביו של הכדורסלן טל בורשטיין, התייחס היום לראשונה לשמועות לפיהן בנו השקיע לכאורה כספים ב"בנק" של פנאן. בראיון לגלי צה"ל אמר בורשטיין האב: "כל הפרסומים לגבי טל הם פרי הדמיון. הלוואי שהיה לטל כל-כך הרבה כסף כפי שמפרסמים, אולי הוא היה נותן לי".

רענן כץ: לא נתנו לי לשאול

מי שסיפר על דרך ההתנהלות במכבי תל-אביב הוא הבעלים לשעבר רענן כץ. "הנציגים שלי ואני מעולם לא ראינו את החוזים של השחקנים. ברגע שאני והנציג שלי צביקה קציר ניסינו לשאול שאלות, אמרו לנו לחזור למיאמי ושאנחנו מפריעים", סיפר בראיון לגלי צה"ל.

"רצינו שקיפות, אבל זה לא היה פתוח", הוסיף כץ. "כולם האמינו, כולל העיתונאים, שבמכבי הכל פנטסטי. בכל פעם שהתחלתי לשאול שאלות, קיבלתי רמז שלא כדאי. כשצביקה (קציר) התחיל לשאול שאלות, באו ואמרו לי שהוא מדבר יותר מדי ושישתוק... לא ייתכן שאתה מבקש מספרים ולא מקבל. בשנים הראשונות היה תקציב מאוזן, אז עזבתי את זה, עד שהתחילו בעיות והפסדנו כספים. תאמינו לי שלי הכי קל מכולם להכניס כסף, אבל אני לא אוהב להכניס כסף אם אני לא מבין בשביל מה זה".