רכבת ההרים יוצאת לדרך - והמעריצים מוזמנים: גורו ההשקעות "שחקן מעו"ף" יקים קרן גידור ללא דמי ניהול

סאגת "שחקן מעוף" נמשכת, והפעם: קרן גידור בניהול אלמוני "וללא מטרות רווח" ■ "שחקן" מבטיח "מהפכה בשוק ההון המקומי" ■ אחד ממנהלי האתר שלו: "אם אדם ישים מיליון דולר על השולחן ויתנה השקעתו בקרן בחשיפת זהותו של שחקן - אמליץ לו להיחשף תחת הסכמי סודיות"

אתר המשקיעים "שחקן מעו"ף" ממשיך לצאת מגבולות הרשת. האתר, נזכיר, נוסד בדצמבר 2008 ללא מטרות רווח - כך לפחות טוען "שחקן", כינויו המקוצר של בעל האתר, המקפיד לשמור על אלמוניותו.

לפני שבוע הודיע שחקן באתר כי הוא בוחן הקמת זרוע פיננסית ישראלית של החברה האמריקאית שבבעלותו, CBGN Finance. הזרוע הפיננסית, לפי ההודעה, תעסוק בתחומים של ביטוח והחזרי מס. ברחבי הרשת, יצוין, אין זכר לחברה אמריקנית בשם זה.

מעניין יותר הוא רעיון אחר של שחקן - הקמת קרן גידור בניהולו לחברי האתר בלבד. "נושא קרן הגידור נמצא עדיין בחיתולים", מספר עו"ד לירן מורנו, אחד ממנהלי האתר. "הרעיון הגיע מדרישה של הגולשים. הכדאיות הכלכלית שלו היא אפס, ומטרתו לרצות את המשתמשים. שחקן שוקל לנהל את הקרן ללא דמי ניהול. הוא אומר שכמנהל הקרן הוא לא ירוויח אגורה, ואף עלול להפסיד".

קרן גידור ללא דמי ניהול? בהודעתו באתר בנושא כותב שחקן: "הדבר יכול לחולל מהפכה בשוק ההון המקומי, משום ששיטת התגמול תהיה שונה מכל מה שמוכר, ואף על פי כן המוצר יהיה המקצועי ביותר שניתן ובמחירי עלות. אני מוכן לממן את עלות ההקמה של גוף מעין זה אך ורק אם נחליט כגוף שאכן זהו הכיוון. אין לי כוונה להשקיע מיליונים בהקמת זרוע פיננסית בארץ שתתגלה כרלבנטית לכמה עשרות בלבד".

שחקן אולי מהסס, אולם גיוסי העובדים כבר כאן: בתחילת השבוע פורסמו כמה משרות פנויות, בין היתר לרואה חשבון, למתכנת ולאנליסט.

איך מצפה שחקן שמישהו ישקיע בקרן מבלי לדעת מי עומד מאחוריה? עו"ד מורנו מסביר: "במצב שבו אדם ישים מיליון דולר על השולחן ויתנה את השקעתו בקרן בחשיפת זהותו של שחקן - אני אמליץ לו לחשוף עצמו תחת הסכמי סודיות".