פרידמן על מזוז: "פקיד שאומר שהשר 'לעומתי' מתווה מדיניות"

שר המשפטים לשעבר בגלי צה"ל: "במדינה נורמלית ודמוקרטית השר הוא שקובע את המדיניות - והפקידים והמערכת הם המבצעים" ■ "אני מתעמת עם המערכת המשפטית, אבל המערכת לא חסינה מביקורת ובקרה"

שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, התראיין הבוקר (ד') לתוכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל, שהמשיך לעמת את פרידמן עם יחסיו הקרירים עם היועץ המשפטי לממשלה היוצא, מני מזוז.

פרידמן אמר כי לדעתו, במדינה נורמלית ודמוקרטית השר הוא שקובע את המדיניות - והפקידים והמערכת הם המבצעים. "אם הפקיד אומר שהשר 'לעומתי', הוא בעצם מתווה מדיניות", אמר פרידמן.

בנוגע לעימותיו המתוקשרים של פרידמן עם המערכת המשפטית אמר פרידמן: "אני מתעמת עם המערכת המשפטית, אבל המערכת לא חסינה מביקורת ובקרה".

פרידמן נקב בשני מקרים בהם החליט מזוז שנושאים מסוימים לא צריכים לעלות לישיבת הממשלה: החקירה בעניין חיים רמון בנושא האזנות הסתר; ומינויו של יואל לביא, ראש עיריית רמלה, כמנהל מינהל מקרקי ישראל. לדברי פרידמן, גם בית המשפט העליון פסק כי הוא שגה.

"זו לא עצה אלא השתלטות על ענייני המדינה. אני מסכים שהתחלפות תכופה של שרים היא עניין כאוב, והיא נעוצה גם בשיטת הבחירות, אבל המדיניות נקבעת על-ידי הממשלה. רצון השר הוא לא אוטומטית 'גחמה', ורצון פקיד או עובד מדינה הוא לגיטימי" סיכם פרידמן.