מסע הקניות של רומן אברמוביץ': 35 יצירות אמנות יוקרתיות

סך רכישות האמנות של אברמוביץ' - 326 אלף דולר ב-6 החודשים האחרונים; סכום הרכישות האחרונות לא פורסם ■ בחודש שעבר רכש אחוזה בקאריביים ב-54 מיליון ליש"ט, ולאחר מכן קיים מסיבת פאר לבנו ב-3 מיליון ליש"ט

המיליארדר והאוליגרך היהודי-רוסי רומן אברמוביץ' ממשיך בסגנון החיים הראוותני. לאחר שבחודש שעבר רכש אחוזה בקאריביים ב-54 מיליון ליש"ט, ולאחר מכן קיים מסיבת פאר לבנו בהוצאה של 3 מיליון ליש"ט, שכללה בין השאר הופעה של הזמר פרינס ומסוק פרטי שדאג להעביר אורחים שלא יכלו להגיע בכוחות עצמם, הקונה האימפולסיבי מתרכז כעת ברכישת יצירות אמנות.

הבעלים של קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי רכש 35 יצירות אמנות מודרנית שמיועדות ליאכטה היוקרתית שלו. אברמוביץ' לא נוהג לדבר על האוסף הפרטי שלו, אך על-פי אספנים ובעלי גלריות, הרכישות של המיליארדר הביאו לעליית מחירים משמעותית בענף, ולדברי גורמים בשוק הן עשויות אף להגביר את האמון בסקטור.

הרכישות נעשו בתיווך מעצב הפנים של אברמוביץ', שעיצב גם את היאכטה שלו ה"אקליפס", בגלריה שבשליטת חברת מילניום באנגליה. עד כה, סך הרכישות של אברמוביץ' בגלריה הסתכמו ב-326 אלף דולר ב-6 החודשים האחרונים. סכום הרכישות האחרונות לא פורסם.

רומן אברמוביץ' / צלם: בלומברג

אחת מיצירות האמנות של אברמוביץ'

הונו של אברמוביץ' נאמד ב-7 מיליארד ליש"ט עפ"י דירוג הסאנדיי טיימס לעשירי 2009. בבעלותו 3 יאכטות מפוארות, ששתיים מהן רכש במחירים 86.3 מיליון דולר ו-33.6 מיליון דולר. השלישית - "האקליפס", היא היאכטה הפרטית הגדולה בעולם, והמיליארדר צפוי לקבל אותה מאוחר יותר השנה. היאכטה משוריינת, וכוללת מערכת הגנה מפני טילים. היאכטה כוללת גם הגנה מפני צלמי פאפרצי - סקרנים שיתקרבו ליאכטה ייתקלו בקרני לייזר ואור עוצמתיות שינטרלו את הפלאשים של המצלמות.