הערכות: מגדל וביטוח חקלאי יסכמו עסקה בשבועות הקרובים

הצדדים צפויים לסכם על רכישת 50% מביטוח חקלאי על ידי מגדל ■ החזקות ביטוח חקלאי בחברת ביטוח האשראי ב.ס.ס.ח (33%) ובקרן הפנסיה הוותיקה עתודות (50%) יפוצלו החוצה מביטוח חקלאי ולא יהיו חלק מהעסקה

התקדמות במגעים בין קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל , בניהול יונל כהן, לבין חברת הביטוח ביטוח חקלאי, בראשות היו"ר דורון סט. על פי ההערכות בשוק, הצדדים צפויים לסכם כבר בשבועות הקרובים על רכישת 50% מביטוח חקלאי על ידי מגדל.

במסגרת העסקה הנרקמת בין הצדדים, החזקות ביטוח חקלאי בחברת ביטוח האשראי ב.ס.ס.ח (33%) ובקרן הפנסיה הוותיקה עתודות (50%) יפוצלו החוצה מביטוח חקלאי ולא יהיו חלק מהעסקה. נציין כי גם החזקות ביטוח חקלאי בבית ההשקעות אלומות אינן חלק מהעסקה. כמו כן, מאז פורסם לראשונה על תחילת המגעים בין מגדל לביטוח חקלאי חברות ביטוח נוספות, בהן לפי הערכות גם הפניקס, הביעו עניין בשותפות עם ביטוח חקלאי. ואולם, ככל הידוע לפי שעה מתקיימים מגעים בנושא רק מול מגדל.

המחיר לא ברור

לפי שעה לא ברור מחיר העסקה, המתבצעת כחלק מכוונת בעלי ביטוח חקלאי להתאים את החברה ואת מבנה ההון שלה לתנאי השוק ולהוראות הרגולציה המכבידות עליה. בעבר התייחס היו"ר החדש של ביטוח חקלאי, דורון סט, לנושא והבהיר כי "אנו בוחנים הכנסת משקיע אסטרטגי". בכל אופן, גם אם מגדל וביטוח חקלאי יגיעו להסכם הרי שהשלמת העסקה תיעשה רק לאחר קבלת אישורים רגולטוריים. עם זאת בשוק מעריכים כי הרגולציה לא תפסול עסקה מעין זו.

במקביל למהלך האמור, בעלי המניות בביטוח חקלאי מובילים מהלך לשינוי מבנה הבעלות באגודה השיתופית, כך שמ-279 קיבוצים המחזיקים במניותיה, יהיו לה רק 6 בעלי שליטה. ביטוח חקלאי אינה חברה בע"מ אלא אגודה שיתופית מרכזית לביטוח של התנועה הקיבוצית והיא פעילה בתחום הביטוח הכללי, בעיקר במגזר הקיבוצי אך בשנים האחרונות גם במגזר הפרטי "הרגיל". האגודה הוקמה באפריל 1937, ובבעלותה סוכנות ביטוח שמרכזת את עיקר פעילותה מול הקיבוצים.