סין סוגרת את המשבר: התמ"ג צמח ב-10.7% ברבעון הרביעי

גלובס tv מדובר בקצב המהיר ביותר מאז שנת 2007 ■ תחזית השוק היתה לקצב גידול של 10.5% ■ במונחים שנתיים, התמ"ג של סין צמח ב-8.7% ב-2009 ■ מדד המחירים לצרכן עלה ב-1.9% בדצמבר - מעל התחזיות ■ גד אריוביץ' -"הר הדולרים הסיניים"

הצמיחה הכלכלית של סין האיצה לקצב המהיר ביותר מאז 2007 ברבעון הרביעי - סימן לכך שהיא עשויה להמשיך ולקרר את התמממות היתר של שוק האשראי על מנת לייצב את הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

התמ"ג של סין צמחה בקצב של 10.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - יותר מתחזית השוק לגידול של 10.5%. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטיסיקה של סין.

במונחים שנתיים, התמ"ג של סין צמח ב-8.7% ב-2009 - מעל היעד של ממשלת סין להתרחבות כלכלית של 8.5%.

"תמונת המאקרו הכללית בסין מצביעה על התחזקות נמשכת של הצמיחה בד בבד עם האצת קצב האינפלציה", נכתב בדו"ח של גודלמן זאקס על סין. "אנחנו מאמינים כי צעדי ההידוק המוניטרי שכבר מיושמים הם הכרחיים על מנת לבלום את האינפלציה בחודשים הקרובים".

עוד פורסם היום כי הלחצים האינפלציוניים גוברים, סימן לכך שהבנק המרכזי של סין (PBOC) עשוי להעלות את הריבית העומדת כעת על 5.31%. מדד המחירים לצרכן (CPI) בסין עלה ב-1.9% בדצמבר - מעל תחזית השוק לאינפלציה של 1.7%. מדד המחירים ליצרן(PPI) עלה ב-1.7% - הרבה מעל התחזיות לעליית מחירים של 0.5%.

נזכיר כי השבוע (ג') המפקח על הבנקים בסין אמר כי חלק מהבנקים התבקשו להפחית את מתן האשראי. הכיוון ברור: הידוק האשראי וצינון הכלכלה, קצת יותר משנה לאחר שהממשל השיק את תוכנית התמרוץ המפורסמת בהיקף של כמעט 600 מיליארד דולר, אשר האיצה את קצב הצמיחה במדינה.