בן-אליעזר לתעשיינים: שלבו בעבודה את ערביי ישראל

שר התמ"ת באסיפה שנתית של התאחדות התעשיינים: "שמתי לי כיעד את אזורי הצפון והדרום ואת האוכלוסייה החרדית, הערבית ובעלי המוגבלויות; החשבון שלנו חייב להיות פשוט - שילובם יהווה תרומה עבורנו"

"פתרונות בתחום התעסוקה וייצוב התעשייה הם בראש מעייני", אמר היום שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר באסיפה שנתית של התאחדות התעשיינים בישראל. התאחדות התעשיינים והתמ"ת הם לא שני צדדים של המתרס אלא אותו הצד ממש. בחמישה ימים שהייתי בהודו יחד עם 30 חברות מהארץ תענוג היה לראות כיצד התעשייה שלנו מול מדינת ענק מעוררת עניין גדול.

אנחנו מבוקשים בהודו כמעט בכל דבר. בנושאים כמו ביטחון פנים,

וגם בנושאי מים וחקלאות אנחנו בחזית של העולם. בטכנולוגיות של טלקום. ואנחנו הופכים להיות מדינה שיותר ויותר מבוקשת בתחום האנרגיות החלופיות וזה מדהים.

חשוב מאוד שנעסוק ביצירת מקורות תעסוקה ולייצר תעשייה יציבה וזה מעסיק אותי יום ולילה.

שמתי לי כיעד את אזורי הצפון והדרום, ואת האוכלוסייה החרדית, הערבית ובעלי המוגבלויות. אני מייחס חשיבות מכרעת להכנסת ערביי ישראל למעגל העבודה ולישולבם ואני פונה אליכם ומציע לכם עשו כל שניתן כדי לשלב במעגל העבודה את האוכלוסייה הזאת. מדובר על כמעט 120 אלף בוגרי אוניברסיטאות. תמצאו ביניהם מדענים ופרופסורים שניתן להתגאות בהם.

החשבון שלנו חייב להיות פשוט. שילובם יהווה תרומה עבורנו.

נושא שני שבראש סדר העדיפויות שלי הוא התעשייה וכיצד אפשר לייצר צמיחה. אנחנו מציעים כמובן שורה ארוכה של כלים כדי לממש את המטרה. ראשית פעילות מנהל אזורי הפיתוח שנועד לסייע לראשי הרשויות להקים אזור פיתוח תעשייה בפריפריה. אנחנו מסייעים במתן השקעות ומענקים למפעלים. גאה בכך שמפעל טרה עבר לאזור נועם והשני הוא המפעל בתמנע שנותן תעסוקה ישירה של 600 איש ועקיפה עוד 1000 איש וזה מציל את אילת. מסלולי תעסוקה שמסייעים, מענקים ליזמים למו"פ במסגרת המדען הראשי, ומתן הכשרות מקצועיות במגוון רחב מאוד של תחומים כדי להתאים את היצע העובידם לביקוש של התעשייה.

המשרד שלנו השיק מסלול של מפעלים מחוללי שינוי שאנחנו מקווים שמאוד ידחפו את הפריפריה.