איך הוא עשה את זה?

כך הצליח צחי סולטן לגייס כספים לקידוחים של קבוצה שקופתה היתה ריקה ממזומן

2518%. זה התשואה הלא נתפסת שהניבו יחידות ההשתתפות של מודיעין, מאז רכש צחי סולטן את השליטה לפני 4 חודשים. מה שמרשים עוד יותר הוא שהפעילות שהביאה לזינוק הזה... ובכן, אין בינתיים פעילות כזו.

סולטן, כמי שמכיר את שוק ההון והפסיכולוגיה המניעה אותו, ידע לזהות את המומנטום של תחום חיפושי הנפט והגז, וידע גם כי המשקיעים בתחום מוכנים לשלם הרבה עבור חלומות, מאז תגלית הגז ב"תמר".

סולטן רכש בסכום נמוך את הבעלות על שותפות חיפושים שהייתה לא פעילה בשנים האחרונות, ויצר את סיפור "הביצה והתרנגולת" בגרסת חיפושי הנפט. סולטן הגיע להבנות

על רכישת זכויות במספר רישיונות וכן הגיש בקשה לקבלת רישיונות, אולם באין כסף בקופה, התנה את רכישת הזיכיונות בגיוס כספים לשותפות. המשקיעים, שראו מולם אדם מוכר בעל יכולות פיננסיות ושותפות הנסחרת בשווי נמוך, נכנסו בהמוניהם, וסולטן בנה הנפקה מיוחדת שהגיע לסיומה השבוע, תוך שהוא מתזמן היטב את מועד שליפת ה"אס" והשותף החדש שלו - נוחי דנקנר, האיש ששמו, וחשוב יותר - יכולותיו הפיננסיות, הולכות לפניו.

וכך הצליח השבוע סולטן לגייס 20 מיליון שקל לשותפות, שרק לפני מספר חודשים קופתה הייתה ריקה ממזומנים. מבנה ההנפקה שיצר יכניס בסבירות גבוהה לקופת השותפות 50 מיליון שקל נוספים בחודש הבא, ועם 70 מיליון שקל - אפשר כבר להתחיל לפעול ברצינות בתחום החיפושים.