הקלה לגלייזרים: הצליחו לגייס אג"ח בשווי 504 מיליון ליש"ט

כשבועיים אחרי שחשפו את תוכניתם למחזר את הלוואות העתק שעומדות כנגד המועדון, הבעלים של מנ. יונייטד נושמים לרווחה ■ את האג"ח רכשו יותר מ-50 גופים מוסדיים, והגלייזרים התחייבו לריבית שנתית של 9%

פחות משבועיים אחרי שהחליטו למכור אג"ח כדי לממן מחדש את ההלוואות שלקחו עבור רכישת מנצ'סטר יונייטד, מצליחה משפחת גלייזר להשלים את המשימה. לפי דיווח של "הטיימס", השלימו הבעלים האמריקנים של אלופת הפרמיירליג גיוס של 504 מיליון ליש"ט ממכירת אג"ח, ליותר מ-50 גופים, כולם לקוחות מוסדיים וקרנות פנסיה.

מאז רכשו את הקבוצה ב-2005 עבור 790 מיליון ליש"ט, נאבקים הבעלים האמריקנים של מנצ'סטר יונייטד - משפחת גלייזר - בהחזר ההלוואה, זאת בשל שיעור הריביות הגבוה שנטלו. לפי הדו"חות הפיננסיים של הקבוצה לעונת 2008/09, שפורסמו בשבוע שעבר, בעונה הקודמת נאלצה הקבוצה להחזיר 41.9 מיליון ליש"ט כריבית בעבור ההלוואות.

בתחילת השבוע פורסם כי ההלוואות של הגלייזרים עבור המועדון עומדות על מעל 700 מיליון ליש"ט. מדובר בשתי הלוואות שעומדות כנגד רכישת המועדון: העיקרית שבהן היא בגובה 509 מיליון ליש"ט שעומדת כנגד המועדון, והשנייה בגובה 202 מיליון ליש"ט, כהלוואה אישית של הגלייזרים לקרנות הגידור פרי קפיטל וסיטאדל.

באמצעות האג"ח תמחזר מנצ'סטר יונייטד את ההלוואה העיקרית (509 מיליון ליש"ט), והיא התחייבה לריבית שנתית של 9% שתשולם בכל רבעון למשקיעים. האג"ח אמור להיפדות על פי ההסכם עד שנת 2017. כעת צפויים הגלייזרים לפעול למיחזור ההלוואה האישית, שהריבית השנתית עליה עומדת על 14.25%. אם לא יעשו זאת עד חודש אוגוסט, הריבית השנתית תעלה אוטומטית ל-16.25%. אגב, ההלוואה האישית שעומדת כנגד הגלייזרים צמחה תוך שנה אחת ב-27 מיליון ליש"ט, ל-202 מיליון ליש"ט.

השאלה הגדולה היא האם עכשיו יקבל מנג'ר מנצ'סטר יונייטד, אלכס פרגוסון, אישור לרכוש שחקנים. כזכור, פרגוסון לא ניצל את מכירת כריסטיאנו רונלאדו בקיץ עבור סכום שיא של 94 מיליון אירו כדי לחזק את הקבוצה, מה שעורר זעם גדול אצל האוהדים באולד טראפורד.

טורקיש איירליינס הפכה לספונסר של מנצ'סטר יונייטד במקום אייר-אסיה

אחרי שהחליפה החל מהעונה הבאה את הספונסר העיקרי, עם כניסתו של ברוקר הביטוח AON במקום AIG, החליפה מנצ'סטר יונייטד ספונסר נוסף - טורקיש איירליינס תהיה חברת התעופה הרשמית של המועדון לשלוש וחצי העונות הבאות. טורקיש תחליף את אייר-אסיה, ששימשה כספונסרית של המועדון מאז 2005. בכך משלימה טורקיש שתי עסקאות ענק בשוק הכדורגל, אחרי שחתמה השבוע עם מועדון הכדורגל של ברצלונה על חסות לשנתיים וחצי עבור סכום המוערך ב-7.7 מיליון אירו.

ביום שאג"ח מתערבב עם 4-4-2 - אלון זנדר עושה סדר בבלגאן