מזרחי טפחות: גישה זהירה ביותר נדרשת בקשר לשוקי המניות

כלכלני הבנק מציעים להתמקד במניות ומגזרים, שבמקרה סביר של תפנית שלילית בסנטימנט ובשוק ההון, יגיבו בשיעור מדוד יחסית ■ לא צופים התחזקות נוספת בשער השקל והנטייה בהמשך תהיה לפיחות

בסקירתם השבועית, שהתפרסמה הבוקר (א') מעריכים כלכלני בנק מזרחי טפחות כי נתוני המאקרו האחרונים שפורסמו על ידי הלמ"ס מציירים תמונה כוללת חיובית בכל הנוגע למשק ולכלכלה, אך היא טרם מוצאת ביטוי מספק בשוק העבודה. בנוסף, התחזקות חוזרת בשער השקל, אם תהיה, תאתגר את המגזר המייצא.

בנוגע לשוק המניות, ממליצים במזרחי טפחות על גישה זהירה ביותר בשבועות הקרובים, שכן הרוח המנשבת מחו"ל שלילית והשפעת הנתונים החיוביים המקומיים מוגבלת. כלכלני הבנק מציעים להתמקד במניות ומגזרים, שבמקרה סביר של תפנית שלילית בסנטימנט ובשוק ההון, יגיבו בשיעור מדוד יחסית.

הצמד שקל-דולר מקבל גם הוא ביטוי בסקירת הבנק ובמזרחי לא צופים התחזקות נוספת בשער השקל והנטייה בהמשך תהיה לפיחות, כשברקע התחזקות בשער הדולר כנגד האירו. לאופן בו תשתנה הריבית במשק וכאמור להתנהלות הדולר בעולם תהיינה השלכות משמעותיות על כך. כלכלני הבנק מאירים נקודת מבחן מעניינת לשער החליפין: לקראת אמצע השנה יתברר כיצד יגיבו זרים לצירוף המתוכנן של ישראל ל-OECD.