"נפחית את מספר העובדים הזרים ב-30-50 אלף בשנה"

נתניהו, שטייניץ ונאמן הציגו את התוכנית הממשלתית החדשה להפחתת מספר העובדים הזרים ■ שטייניץ: "נוריד את האבטלה" ■ נתניהו: "נמשיך להיות מדינה ליהודים" ■ נאמן: "הם לוקחים פרנסה של ישראלים"

"הממשלה קיבלה החלטה שמטרתה להסדיר את עניין העובדים הזרים הבלתי חוקיים במדינה. כוונתנו היא להמשיך לקבל פליטים כאילוץ; שתי הסוגיות הללו לא קשורות לצד המוסרי, אלא רק סוגיית עובדים בלתי חוקיים שאינם כלולים בקטגוריות הללו". כך אמר היום (א') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים מיוחדת במשרד ראש הממשלה בירושלים.

נתניהו, שבשבוע שעבר נשא נאום תקיף נגד העובדים הזרים ואמר כי ערים בישראל משנות את פניהן, ציין היום, כי "הכניסה המאסיבית של עובדים זרים מייצרת שורה של בעיות: בעיה ביטחונית, הברחות סמים וסחר בבני אדם".

נתניהו חזר על תוכניתו המיועדת להפחית את כניסתם של העובדים הזרים לישראל, ואמר: "התוכנית הזו גם מיועדת לטפל בעיקר בשוק העבודה. ההתחייבות הראשונה שלנו היא כלפי עניי עמנו. אנו לא יכולים לעודד את החרדים והערבים ובאותה עת לאפשר כניסה של עובדים בלתי חוקיים.

"הכניסה המאסיבית הזו שוחקת את השכר. יש גם פן נוסף - מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנו רוצים להבטיח כי נמשיך להיות מדינה ליהודים, אך עם זכויות מלאות לאלו שאינם יהודים; קרי, לאפשר לאותם אזרחים למצוא עבודה ולהשתכר בכבוד".

גם שר המשפטים, יעקב נאמן, התבטא נגד העובדים הזרים: "הם לוקחים פרנסה של אנשים שמרוויחים הכנסה נמוכה ולא מצליחים להשיג עבודה, ופוגעים בהם".

שר האוצר, יובל שטייניץ, לא חסך שבטו גם כן וציין כי התוכנית שאימצה הממשלה מהווה מדיניות תקיפה נגד העובדים הזרים. לדבריו, "שמענו בקבינט על ידי ה-OECD ביקורת קשה. מדובר ב-300 אלף עובדים זרים; אנו בראש הטבלה אחרי אוסטריה".

שטייניץ העריך כי התוכנית החדשה של הממשלה תפחית את מספר העובדים הזרים ב-30-50 אלף בשנה, מה שיפנה מקומות עבודה לישראלים ויוריד את שיעור האבטלה במשק.

"כך נוכל לחזור לרמות האבטלה שטרם למשבר", אמר שטייניץ. "אנו חייבים להגן על הבית הלאומי שלנו".