"רמזור" נמכרה לרשת FOX: תעבור התאמה לשוק האמריקני

יוצר הסדרה, אדיר מילר: "מתברר שגם דברים ישראלים יכולים להיות אמריקנים" ■ כבר בימים אלה החל בארה"ב תהליך הליהוק לסיטקום אותו כותב בוב פישר, תסריטאי התוכנית המיתולוגית "נשואים פלוס"

"אף פעם לא חשבתי על מעבר לים", אומר ל"גלובס" אדיר מילר, "אבל כנראה יש מי שחושב על זה בשבילי".

השבוע החליטה רשת FOX האמריקנית לרכוש את "רמזור", תוכניתו של מילר וזכיינית ערוץ 2 קשת, על מנת להפיק ממנה פיילוט.

כבר בימים אלה החל בארצות-הברית תהליך הליהוק לסיטקום אותו כותב בוב פישר, תסריטאי התוכנית המיתולוגית "נשואים פלוס" והסרט המצליח "וודינג קראשרס".

קשת מהדקת בימים אלה את יחסיה עם רשת FOX, כאשר באחרונה מכרה לרשת להפקה מקומית את פורמט הדרמה "חטופים", עוד בטרם שודר בישראל.

לדברי מילר, הוא שמח במיוחד לאחר שגם אולפני FOX בארצות-הברית וגם הרשת עצמה הביעו התלהבות מהפרקים והקדימונים שנשלחו אליהם כבר לפני מספר חודשים. מילר מספר כי נשלח לארצות-הברית פרק בשם "זהירות, אשתי באוטו", ופישר כתב את הפרק מחדש באנגלית כך שיתאים לתרבות האמריקנית. זאת, תוך כדי תכתובת אינטנסיבית מול מילר שהעביר תיקונים לארצות-הברית.

"יש המון דברים שמסתבר שהם אוניברסליים", מתייחס מילר לשאלה כיצד ניתן לעבד סדרה כה "ישראלית" עבור הקהל האמריקני. "מתברר שהדברים הישראלים יכולים להיות אמריקנים. אני מאמין שניסע לשם בקרוב. ההתרגשות פה גדולה, ואנחנו מתלהבים".

מכירת "רמזור" לרשת FOX מצטרפת גם להצלחה ישראלית אחרת באחרונה - מכירת האופציה להפקת הדרמה "רביעיית רן" של חברת הלוויין yes לרשת האמריקנית CBS. הרשת האמריקנית חוותה בעבר ניסיון מוצלח פחות עם הפקה ישראלית אחרת, "האקס המיתולוגי", שירדה מהמסך אחרי פחות מעונה.