"2010 היא השקט שלפני הסערה בשוק התקשורת בישראל"

כך אומרים במגדל שוקי הון ■ הכלכלן אמיר אדר: "סלקום נותרת מניית התקשורת המומלצת בת"א 25, סלקום עונה על הקריטריונים בבחירת ההשקעה המועדפת, אופייה העתידי של פרטנר עדיין לוט בערפל"

"אנו סבורים כי שנת 2010 צפויה להיות נוחה יחסית לחברות בשוק התקשורת, כאשר עיקר ההתמקדות תהיה במגזרי הליבה וכן בהתמודדות באתגרים מבית. גלישה של שחקנית זו למגרשה של האחרת תבוא ליד ביטוי ביתר שאת משנת 2011 ואילך", כך פותחים במגדל שוקי הון את סקירת על תחום התקשורת בישראל, אותה הם מכנים "השקט שלפני הסערה".

האנליסט, אמיר אדר, אומר כי סלקום נותרת מניית התקשורת המומלצת בת"א 25 - "סלקום עונה על הקריטריונים שלנו בבחירת ההשקעה המועדפת בשוק התקשורת: דיסקאונט דו-ספרתי, תשואת דיבידנד נאה, יציבות, מיקוד וערפול נמוך יחסית בנוגע לצפי קדימה". לטענת אדר - פרטנר , לעומתה, אומנם מציגה פוטנציאל התייעלות גבוה יותר ותשואת דיבידנד דו-ספרתית, אולם מלבד הדיסקאונט הנמוך יחסית, אופייה העתידי עדיין לוט בערפל, כמו גם גמישותה להתמודד בהצלחה עם האתגרים בהמשך הדרך ועל כן העדפתו נתונה, לפי שעה, למתחרתה.

אדר מותיר המלצתו למניית סלקום על "קנייה" במחיר יעד של 142 שקל למניה, הגבוה ב-18.7% משער הבסיס של היום, ולמניית פרטנר על "החזק" במחיר יעד של 81 שקל למניה, הגבוה ב-6.3% משער הבסיס היום.

שיקולי דיסקאונט מותירים את בזק בהמלצת "החזק" - אדר מעלה את השווי של בזק ל- 10.3 שקל למניה, הגבוה ב-8.6% משער הבסיס של היום, תוך שהכלכלן מביא לראשונה לידי ביטוי את פירות הרשת החדשה בתזרים החברה. "חולשת המתחרות, הגידור הפנימי שבעסקיה לצד הצפי למעבר בעלות חלק וללא זעזועים משמעותיים בהנהלתה המוערכת של החברה - הם להערכתנו הטיעונים המרכזיים מדוע מנייתה כבר מתמחרת את מרבית האפסייד מהקמת הרשת החדשה וזאת עוד בטרם הושלמה בנייתה", אומר אדר.

עוד מציין האנליסט בהקשר של בזק כי הרחבת סמכויותיה של ועדת חייק אל מעבר לסוגיית תעריפי בזק עשויה להוביל לכך כי עד שייושמו בפועל- חלקן כבר לא יהיו רלוונטיות. "כשאנו משקללים את המגמות הצפויות כתוצאה מהארגון מחדש בפרטנר, מאמצי החדירה של נטוויז'ן בתחום ה-VOB והצפי להתייעלות פנים ארגונית בהוט בתחום הטלפוניה הביתית, אנו מגיעים למסקנה כי בזק עשויה שלא להיחשב למונופול בתחום הטלפוניה הביתית כבר בתוך שנתיים, ושנה לאחר מכן לרדת מנתח שוק כולל של כ-60%", לפי אדר

סמייל תקשורת 012 ואינטרנט זהב - המומלצות בת"א 75 - העלאת השווי בבזק מביאה את אדר לעלות מחיר יעד לסמייל 012 ל-116 שקל למניה (גבוה בכ31% משער הבסיס של היום), תוך חזרה על המלצת "קנייה", וכן להעלות המלצה לאינטרנט זהב מ"החזק" ל"קנייה" במחיר יעד של 104 שקל למניה (גבוה ב-25.3% משער הבסיס של היום). אומנם מדובר בהשקעה מסוכנת יותר וזאת בין היתר לאור מרכיב המינוף, אולם יש בה את האפסייד הגבוה ביותר ברמת התמחור הנוכחית.

מעלים המלצה בנטוויז'ן - במגדל שוקי הון מעלים את ההמלצה למניית נטוויז'ן מ"החזק" ל"קנייה" במחיר יעד של 47 שקל למניה, תוך שהכלכלנים מביאים לידי ביטוי את הרשת החדשה בבזק ובהוט, את פעילות ה-VOB של החברה, שיפור בנענע10 וכן אובדן נתח שוק בתחום הקישוריות באינטרנט לרמה של כ-23% לאור התמורות הצפויות. לדברי אדר, "החולשה במניה עשויה להימשך עד לקביעת זהותו של המנכ"ל החדש, ואנו ממליצים לנצל זמן זה לצורך הגדלת החזקות".

לבסוף, אשר לחברת HOT , אומר אדר כי "אנו שותפים לאופטימיות המנשבת מכיוונה של החברה ועושה רושם כי הכיוון הנו לשיפור איטי ומדוד. עדיין, נראה כי המניה מתומחרת במלואה וזאת גם לאחר שקלול מנועי צמיחה החדשים: רשת ה- UFI ופעילות ISP. להערכתנו, עדיף להוט להתמקד בהשלמת המיזוג בין 3 חברות הכבלים מאשר לעסוק גם במיזוג מירס, שכן מהלך שכזה הנו בגדר של 'יותר מדי כדורים באוויר', בוודאי לחברה אשר לפי שעה מתקשה לבצע את פעולות הליבה שלה באופן אופטימלי".

אדר סבור כי טוב יעשה בעל השליטה באם ישביח את מירס כחברה נפרדת ויאחד בין הפעולות לאחר שהוט תתייעל ותתחזק ותהיה מוכנה לשינוי ארגוני נוסף. כמו כן, מיזוג כעת ישחק לידיה של בזק וחברות הסלולר ובכך עשוי להחליש את עסקי הליבה של חברת הכבלים. הכלכלן מותיר המלצתו על "החזק" במחיר יעד של 46 שקל למניה.