בכיר בגוגל מסביר מדוע רצתה החברה לצאת מהשוק הסיני

סגן הנשיא וסמנכ"ל הרגולציה דיויד דרמונד: "אנחנו רוצים להישאר בשוק הסיני, אבל אנחנו פשוט לא רוצים יותר לסנן תוצאות חיפוש" ■ השירות של גוגל הושק הסין בינואר 2006 בהסכמה מלאה עם הממשל

"תמיד חשנו חוסר נוחות מהעובדה כי הממשל הסיני מצנזר את תוצאות החיפוש של גוגל", אמר היום (ב') דיויד דרמונד, סגן נשיא וסמנכ"ל הרגולציה של ענקית החיפוש האינטרנטית גוגל בכנס DLD במינכן, כך על פי בלוג הטכנולוגיה PDA של ה"גרדיאן" הבריטי. דרמונד הוסיף כי "גוגל האמינה תמיד שאחרי שתחדור לשוק הסיני היא תוכל להשפיע בנעיין הצנזורה אך זה לא קרה".

השירות של גוגל הושק הסין בינואר 2006 בהסכמה מלאה עם הממשל להתאים את תוצאות החיפוש לחוקי הממשל הקומינסטי הנוקשים. באותה נקודת זמן, האמינו בגוגל כי החדירה לשוק הסיני העצום "תרכך" את הממשל. ב-12 בינואר השנה הודיעה גוגל כי "היא איננה מעוניינת עוד לצנזר תוצאות חיפוש בסין לאחר שחשבונות Gmail שלה בסין נפרצו על ידי האקרים".

דרמונד ריכך בסוף את הרושם של דבריו כשאמר ש"אנחנו רוצים להישאר בשוק הסיני אבל אנחנו פשוט לא רוצים יותר לסנן תוצאות חיפוש".