הבורסות באירופה סיימו בעליות על רקע ההתאוששות בוול סטריט

התמ"ג של בריטניה התרחב ב-0.1% בלבד ברבעון הרביעי - פחות מהתחזיות לגידול של 0.4% ■ מדד Ifo של האקלים העסקי בגרמניה עלה ל-95.8 נקודות בינואר - הרמה הגבוהה ביותר מזה 18 חודשים ■ S&P חתכה את אופק דירוג האשראי של יפן

שוקי אירופה, שנסחרו במהלך מרבית שעות היום בירידות שערים, סיימו את יום המסחר בטריטוריה החיובית. זאת, לאחר שמדד אמון הצרכנים בארה"ב היה גבוה מהציפיות וטיפס לרמה הגבוהה ביותר זה 16חודשים, גרם לשינוי בכיוון המסחר בוול סטריט והעביר אותה לעליות שגררו אחריהן גם את אירופה. המשקיעים הגיבו גם לפרסום התמ"ג בבריטניה שהצליחה לעבור ברבעון הרביעי לצמיחה מינורית וכן לפרסום דו"חות סימנס ונוברטיס.

נציין כי באסיה נרשמו היום ירידות חדות הן על רקע הידוק האשראי במערכת הבנקאות הסינית והן לאחר שסוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, S&P, הורידה את אופק דירוג האשראי של יפן.

שוקי אסיה סיימו בירידות זה היום השביעי ברציפות, על אף הנעילה החיובית אמש (ב') בוול סטריט, ובהובלת מניות הבנקים בשנחאי והונג קונג. סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P הורידה את אופק דירוג האשראי של יפן לאור חוסר היכולת של הממשלה היפנית להתמודד עם נטל החוב. ההודעה התפרסמה לאחר נעילת המסחר בטוקיו ועל כן נראה כי את ההשלכות על המסחר נראה מחר (ד').

מדד הנג-סנג של הונג קונג איבד 10% מאז השיא שהציג ב-16 בנובמבר, לאחר שסין הודיעה על העלאת יחס הרזרבות בבנקים ואובמה הכריז על רפורמה חדשה להגבלת פעילותם וגודלם של הבנקים.

הבנק המרכזי של סין (PBOC) הודיע למספר בנקים במדינה כי עליהם להעלות את יחס הרזרבות ב-0.5%. המהלך נכנס לפעולה היום (ג'). מניות הבנקים בסין הגיבו בירידות. גולדמן זאקס עדכן מטה את המלצתו למניות הבנקים בסין לאור עליית הריביות על הלוואות וצפי להאטה בקצב הצמיחה של הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

בריטניה בקושי נמנעה ממיתון

הכלכלה הבריטית התרחבה ב-0.1% בלבד ברבעון הרביעי - פחות מהתחזיות לגידול של -0.4%. עדיין, מדובר בתוצאה החיובית הראשונה מאז הרבעון הראשון של 2008. במונחים שנתיים, התמ"ג של בריטניה התרחב בקצב שנתי של 3.2%. הנתונים מאכזבים עלולים לאלץ את הבנק המרכזי של אנגליה להרחיב את הצעדים הכמותיים בהם הוא נוקט.

מדד Ifo של האקלים העסקי בגרמניה עלה ל-95.8 נקודות בינואר - הרמה הגבוהה ביותר מזה 18 חודשים. בדצמבר עמד המדד על רמה של -94.6 נקודות. אנליסטים ב-Action Economics חזו עלייה לרמה של 95.1 נקודות.

מדד ניקיי של טוקיו ננעל בירידה של כ-1.8% כשברקע הבנק המרכזי של יפן (BOJ) הותיר את הריבית על 0.1%, בהתאם לתחזיות. הבנק המרכזי הודיע כי בכוונתו להמשיך להילחם בדפלציה לאור עליית שווי הין שפוגעת בהתאוששות של הכלכלה היפנית מהמשבר הפיננסי העולמי.

מדד קוספי של דרום קוריאה יורד ב-2% לאחר האטה בקצב הצמיחה. התמ"ג של דרום קוריאה עלה בקצב שנתי של 0.2% ברבעון הרביעי לאחר שטיפס ב-3.2% ברבעון שקדם לו. זאת לאור ירידה ביצוא, בצריכה הפרטית ובהוצאות הממשליות.

באפט מגדיל את אחזקותיו במוניך רה ל-3%

חברת הטלקומניקציה KDDI איבדה גובה לאחר שעדכנה מטה את תחזית הרווח ל-225 מיליארד ין מ-255 מיליארד ין לשנה הפיסקלית שתסתיים במארס. עוד גורם המשפיע על המניה - החלטת החברה אתמול לרכוש 38% ממניות ג'ופיטר קומיוניקיישנס מחברת ליברטי.

סמסונג אלקטרוניקס ריכזה עניין בסיאול לאחר פרסום דו"חות אפל וטקסס אינסטרמנטס אתמול (ב').

מניות הבנקים הובילו את הירידות בהונג קונג ושנחאי לאחר הבנק המרכזי של סין (PBOC) הודיע למספר בנקים במדינה כי עליהם להעלות את יחס הרזרבות ב-0.5%. בנק אוף צ'יינה . צ'יינה קונסטרקשן בנק , הבנק למסחר ותעשייה של סין .

קבוצה של קרנות השקעה אמריקניות הגישה השבוע (ב') תביעה נגד יצרנית הרכב פורשה ושניים מבכיריה לשעבר, בטענה להונאה שגרמה להן להפסיד יותר ממיליארד דולר מפוזיציות חסר (שורט) שלהן במניות פולקסווגן בשנת 2008, כאשר פורשה ניסתה להשתלט על פולקסווגן.

מדו"חות ענקית התרופות נוברטיס עולה כי היא עברה לרווח של 3.87 מיליארד דולר לעומת הפסד של 413 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. הכנסות נוברטיס גדלו ב-28% ל-12.93 מיליארד דולר לעומת 10.08 מיליארד דולר ברבעון המקביל. במונחי המטבע המקומי, הפרנק השוויצרי, מדובר בעלייה של 20%. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-1.26 דול למניה - מעל תחזיות השוק לרווח של 1.19 דולר למניה.

ענקית ההנדסה סימנס דיווחה על עלייה של 11% ברווח התפעולי של הרבעון הרביעי ל-2.26 מיליארד אירו (3.2 מיליארד דולר). מדובר בתוצאה הגבוהה מתחזיות האנליסטים לרווח תפעולי של 1.82 מיליארד אירו. הרווח הנקי עלה ב-23% ל-1.48 מיליארד אירו.

המילירדר וורן באפט הגדיל את אחזקותיו בחברת ביטוח המשנה מיוניך רה ל-3% עם השקעה כוללת של 1 מיליארד דולר.

בזווית הישראלית, פלאזה סנטרס דיווחה על הנפקת אג"ח להמרה מסדרה B בהיקף 273 מיליון שקל (51.8 מיליון דולר).

שתיים סיניות עם דיסקאונט גדול

"מי שמעריך שסין תמשיך לצמוח למרות ההתפתחויות האחרונות שם, יכול לנצל את ירידת השווקים הכללית ואת הלחץ על מניות סיניות להצטיידות". כך אומר זיו סגל, המנתח הטכני של גלובס. למשל, APWR . התרסקה מ-20 דולר ל-12.3 דולר והגיעה אל אזור תמיכה של ממוצעים נעים. זו נראית הזדמנות רכש. למשל HNP . אחרי הפסקת מסחר ממושכת היא מקבלת תמיכה מעל 22 דולר, תמיכה ממנה יש סיכוי למהלך עליה משמעותי.