אי-ודאות באשר להורדת תעריפי החשמל - לנדאו עשוי להתערב

יו"ר רשות החשמל אמנון שפירה אמור להיפגש עם לנדאו מחר כדי להציג בפניו את בסיס התעריף מעודכן ■ אם לנדאו לא יתערב במהלך, מליאת רשות החשמל תוריד את תעריפי החשמל בשיעור שבין %10 ל-15%

אישור הורדת תעריפי החשמל על-ידי רשות החשמל אינו ודאי משום ששר התשתיות עוזי לנדאו יכול להתערב במהלך, כך מעריכים גורמים ממשלתיים.

יו"ר הרשות אמנון שפירה אמור להיפגש עם לנדאו מחר כדי להציג בפניו את בסיס התעריף מעודכן. מדובר בפגישה שנקבעה לפני שהשר החליט לפעול להדחתו של שפירה. רק לאחר הישיבה עם לנדאו אמורה מליאת הרשות להתכנס כדי לאשר סופית את העדכון. ההחלטה על כך אמורה להתקבל מחר או בישיבה שנקבעה ליום שני הבא.

על-פי הערכות, אם לנדאו לא יתערב במהלך, מליאת רשות החשמל תחליט להוריד את תעריפי החשמל בשיעור שבין 10% ל-15%.

תפקוד לקוי המזיק למשק החשמל, מתיחת ביקורת על הממשלה בפומבי ואי אמירת אמת - אלה האישומים המרכזיים נגד יו"ר רשות החשמל אמנון שפירה. מצויד בכתב האישום הזה מתכוון עוזי לנדאו ללכת לממשלה ולתבוע את ראשו של יו"ר הרשות.

הקש ששבר את גב הגמל היו התבטאויות שפירה בסוף השבוע לגבי הנזק שגורמים מחדלי הממשלה בנושא הפרטת חברת החשמל והחלטת הרשות להוריד את תעריפי החשמל בשיעור משמעותי, המשקף את הירידה בעלויות הדלק. לנדאו, המאשים את שפירה באי אמירת אמת, טוען שאמר לו שהתעריף נמוך מדי ומכך השתמע כי בכוונת הרשות להעלות את התעריפים.