קדחת הקידוחים: בן-זקן ונניקשווילי רוצים לחפש נפט מול חופי אשדוד

מצטרפים ל-ACC Group שבשליטת חיים ליבוביץ' במירוץ אחר רישיון "מד-אשדוד" ■ לא מן הנמנע כי אם יקבלו את ההיתר המיוחל, הם יעבירו את הזכויות והפעילות לחברת מנופים שבבעלותם ■ האם מנופים תהפוך למניית הנפט החדשה בבורסה?

דמויות חדשות בעולם חיפושי הנפט: ל"גלובס" נודע כי ג'קי בן זקן, ושותפו בחברת מנופים , אברהם נניקשווילי, קרובים לסיכום עם חברת ACC Group שבשליטת איש העסקים החרדי חיים ליבוביץ', לפיו יצטרפו אליו לבקשה שהגיש לקבלת רישיון באזור הידוע כ"מד-אשדוד", ויחזיקו קרוב למחצית מהבעלות על הרישיון, אם יקבלו את היתר החיפושים ממשרד התשתיות.

בשלב זה מתכוונים השחקנים החדשים להצטרף ללייבוביץ' באופן פרטי, אולם לא מן הנמנע כי בהמשך אם יקבלו את ההיתר המיוחל, הם יעבירו את הזכויות והפעילות לחברה הציבורית הנמצאת בבעלותם, ונמצאת בשליטת חברת ASTC הסינגפורית, הנמצאת בבעלות מרקוס וובר. כזכור, בשנת 2005 רכש בן זקן יחד עם אברהם נניקשווילי שלד בורסאי בכחצי מיליון דולר והשניים שינו את שמו ל"מנופים פיננסים". החברה מחזיקה כיום במספר מרכזי קניות בישראל.

לבן זקן ונניקשווילי עסקי נדל"ן רבים בעיקר בעיר אשדוד. בן זקן הוא גם הבעלים של קבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד שהוקמה בעקבות איחוד של שתי קבוצות הכדורגל של העיר הדרומית. מטעמם של בן זקן וננקשווילי נמסר בתגובה, כי "קיבלנו הזמנה להצטרף לקבוצת ACC בקידוח באשדוד. אנו נמצאים במגעים מתקדמים בבחינת השותפות".

היום (ג') צפויה להתכנס הוועדה המקצועית שתדון בהצעות שהגישו מספר קבוצות לממונה על ענייני הנפט לקבלת רישיון החיפושים באזור אשדוד, כאשר עד עתה ידוע על חמש קבוצות שניגשו למכרז. מלמד קבוצת ACC Group של לייבוביץ' הגישו למשרד התשתיות בקשות לקבלת הרישיון גם ישראמקו וקבוצת דלק, רציו, שותפות זרח וגינקו, וקבוצת מודיעין, המורכבת מלבדה גם את שותפות החיפושים לפידות חלץ ואיש העסקים היהודי קנדי וורן ניופילד.

לאחר כינוס הוועדה המקצועית היום יועברו המלצותיה למועצת הנפט שצפויה להתכנס ב-8 לפברואר, ומספר ימים לאחר מכן יודיע הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, ד"ר יעקב מימרן, על השותפות או השותפויות שיקבלו היתר או רישיון חיפושים באזור.