מודיעין תחפש נפט ברישיון "גבריאלה"; הונה העצמי - 30 מ' ש'

(עדכון) - השותפות חוברת לחברת אדירה ותחפש נפט 10 ק"מ מול חופי ישראל - מנתניה ועד אשדוד ■ באתר נמצא כבר נפט בשנות ה-90, כמו ב"מד-אשדוד" ■ המניה חזרה מרשימת השימור - ונופלת 14%

ביום הראשון שבו יחידות ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט מודיעין חוזרות להיסחר ברשימה הראשית בבורסה - החברה מספקת להם אקשן. מודיעין הודיעה היום (ג'), כי רכשה 70% מרישיון "גבריאלה" לצורך חיפושי נפט, ובתמורה היא תממן את החיפושים באתר בשווי של כ-7 מיליון דולר בשנים הקרובות.

מודיעין, שבשליטת צחי סולטן ונוחי דנקנר, גייסה בשבוע שעבר כ-20 מיליון שקל בהנפקת זכויות, מה שהגדיל את ההון העצמי שלה ואפשר לה לצאת מרשימת השימור בה נסחרו יחידות ההשתתפות מאז ינואר 2008.

לפי הודעת החברה, היא תקבל לידיה 70% מרישיון "גבריאלה" מחברת אדירה, חברה נכדה של אדירה אנרג'י שמניותיה נסחרות בבורסות ניו יורק ופרנקפורט. רישיון "גבריאלה" הינו בשטח של 390 קמ"ר בין התיכון, הממוקם כ-10 ק"מ מהחוף בין נתניה לאשדוד. הרישיון ניתן לאדירה ביולי האחרון ועליה לבצע עד ינואר 2012 עבודות ברישיון, הכוללות בין היתר סקר סייסמי תלת-מימדי והתחלת ביצוע קידוח לעומק של 5 ק"מ.

עבודות הפיתוח ברישיון מוערכות בשלב הראשון ב-8 מיליון דולר. מודיעין תממן 6.8 מיליון דולר ואדירה את השאר. התשלומים של מודיעין לא מסתיימים כאן, שכן השותפות תשלם גם לאדירה 12.5 אלף דולר מדי חודש במשך שנתיים, קרי 300 אלף דולר, וזאת בתמורה לייעוץ שתעביר לה אדירה בעניין הרישיון.

וכיצד מתכוונת מודיעין לממן את הפיתוח? ובכן, מעבר לגיוס של כ-20 מיליון שקל בהנפקת הזכויות, ל"גלובס" נודע כי המשקיעים שהשתתפו בהנפקה מימשו וממשיכים לממש את האופציות שברשותם, וכי כיום עומד הונה העצמי של החברה על כ-30 מיליון שקל.

עדיין מוקדם מאוד לדבר על הפקת נפט מ"גבריאלה", אך החברות סיכמו ביניהן כי בעתיד, במידה ואכן יופק נפט מהאתר, מודיעין תשלם לאדירה תמלוגים בשיעור של 2.25% מכלל חלקה של מודיעין בהכנסות ממכירת הנפט והגז שאולי יימצאו באזור. לאחר שמודיעין תחזיר את הוצאותיה בחיפושי הנפט ברישיון זה, שיעור התמלוגים לאדירה יעלה ל-5.25%.

קווי דמיון עם "מד-אשדוד"

כפי שנחשף ב"גלובס", מודיעין מתמודדת גם על אתר הקידוח "מד-אשדוד" שגורלו יוכרע על ידי משרד התשתיות בשבועות הקרובים. גם ישראמקו, לפידות ושותפויות חיפושי נפט אחרות נמצאות במירוץ. ייחודו של אתר "מד-אשדוד" הוא שבשנות ה-90 כבר נמצא שם נפט, אולם הטכנולוגיה הישנה ומחירי הנפט הנמוכים יחסית גרמו לישראמקו, שהחזיקה אז ברישיון באתר, לזנוח אותו.

גם ברישיון "גבריאלה" נמצא נפט בשנות ה-90, בקידוח "ים יפו 1" שהניב 500-1,300 חביות ביום. ואולם, כמו ב"מד-אשדוד", גם ב"גבריאלה" הטכנולוגיה הישנה לא עמדה בלחצים שנוצרו מהקידוח העמוק. ואולם, הטכנולוגיה המתקדמת היום ומחירי הנפט הגבוהים משכו את תשומת ליבה של מודיעין.

כעת, המטרה של מודיעין היא למצוא את המקום האופטימלי להפקת נפט ב"גבריאלה" ולבדוק איזו כמות של נפט יש באתר. השותפות תעשה זאת באמצעות סקרים סיסממים 3D, כאשר לאחר עיבוד בנתונים ובחירת המקום עם פוטנציאל ההפקה יגיעו השלבים המוכרים למשקיעים מקידוח "מגד 5" של גבעות: בדיקות לוגים חשמליים ומבחני הפקה שיקבעו סופית אם מדובר בכמות מסחרית המשתלמת מבחינה כלכלית.