יריד אדם ועולמו

אדם שר מצייר את חבריו - בהם אוצרים, כותבים, מעצבים, שחקנים ודוגמנים - ומציג אותם בתערוכה

מילייה חברתי-אינטלקטואלי אחר לגמרי מופיע בציורים של האמן הישראלי אדם שר. שר מצייר את חבריו ומציג את דמויותיהם בתערוכה חדשה, "אבק כוכבים", שתיפתח מחרתיים (ה') בגלריה Rawart בתל-אביב. מצד אחד, זוהי תערוכה אסתטית של ציור פיגורטיבי, בסגנון ישיר וקלאסי (או קלאסי לכאורה, כפי שמעירה האוצרת, דנה גילרמן). מצד שני, זוהי תערוכה מכוננת, המייצרת הילה סביב חבורת אנשים מוכרת בחלקה. היא מתארת בקווים סמויים מארג של רשת חברתית, ומאירה פינה אחת בעולם התרבות והאמנות התל-אביבי העכשווי.

אם אתה אמן צעיר, וחבריך אמנים כמותך, די טבעי שהם יספקו לך נושאים לציור. כאשר שר מצייר אותם, הוא מנכס לעצמו את "זכות ההנצחה", ומעיד על עצמו יותר מאשר על חבריו בנוסח "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה". החברים הם אוצרים צעירים, כותבים ומעצבים, שחקנים ודוגמנים - כולם מלאי הבטחה וחדורי שאיפות, חלקם כבר הצליחו בדרכם. אך גילרמן מעידה כי יש כאן ייצוג רחב יותר. לא עוד דיוקן האמן המיוסר, המוסר את נפשו על האמנות. הייסורים עוד שם, אך הם נצבעים בוורוד, בצהוב, בנוצץ וזועק. אמנים בני-זמננו הם גם יצירי העידן התקשורתי, השיווקי, הצמא לתהילה הן לצורך פרנסה והן למען האגו. "זוהי תערוכה סוציולוגית, שבה שר מייצר 'דיוקן על' של האמן העכשווי באשר הוא. חבריו מתפקדים כניצבים בתופעה שגדולה מהם - התשוקה הגדולה ביותר של כל יוצר עכשווי: להפוך לכוכב אהוב, לזכות בתהילה", כותבת גילרמן.

בין הדמויות בתערוכה ניתן לפגוש את האוצרת מעין שלף, אמני המיצג מאיר טאטי ושחר מרקוס, את האמנית קרן שפילשר ובן-זוגה האוצר גיא מורג, סשה סרבר, איש התרבות והעיתונאי איתי מאוטנר, המעצב הגרפי "ג'ובוי" ואביה בן-דוד, מו"לית, משוררת ודוגמנית. "חלקם נמצאים על סף פריצה, חלקם כבר שם, אחרים אולי יישכחו", מזכירה גילרמן את דרכו של עולם.

"אבק כוכבים" - אדם שר, גלריה Rawart שביל המרץ 3, בניין 8, קומה 4, ת"א. הפתיחה: ה' 28.1, 20:00. ג'-ה' 12:00-18:00, ו', שבת 11:00-14:00, www.rawartint.com