כלל מימון נכנסת לתחום ביטוחי האשראי לטווח בינוני וארוך

כלל לא תפיק בעצמה את הפוליסות אלא תשמש כסוכן מתווך בין החברות העסקיות וגופי ביטוח זרים

כלל מימון, חטיבת הפעילות הסמי-בנקאית של קבוצת כלל, נכנסת לתחום ביטוח אשראי והשקעות לטווח בינוני וארוך. מדובר בפעילות המתחרה בפעילות החברה הממשלתית אשרא לביטוח היצוא הממשלתי לטווח בינוני וארוך. פעילות זו נוספת לפעילות ביטוח האשראי לטווח קצר (עד שנה), הנעשית באמצעות חברת כלל ביטוח אשראי.

עם זאת, בניגוד לכלל ביטוח אשראי והמתחרה הישירה שלה בשוק המקומי, בססח, כלל מימון ביטוח אשראי לטווח ארוך לא תפיק בעצמה את הפוליסות אלא תשמש כסוכן מתווך בין החברות העסקיות לבין גופי הביטוח הזרים. כלל מימון תקבל במסגרת זו עמלה ולא תהיה המבטחת.

סיכונים כגון מלחמה והלאמה

בכלל מימון, בניהול אסתי פרידמן, מציינים כי פוליסות הביטוח שיוצעו יונפקו על ידי חברות ביטוח זרות בדירוג בינלאומי של לפחות A ובאחריותן. הביטוח האמור ייעשה בשיתוף פעולה עם ברוקר הביטוח JLT ובחברות ביטוח מלויד'ס. לדברי פרידמן, "זה מוצר אסטרטגי מבחינתנו; לא עוד מוצר".

ביטוח אשראי מספק מענה ביטוחי לפגיעה פיננסית ואי השלמת עסקאות במקרים של סיכונים פוליטיים כגון מלחמה, הפיכה, מהומות, הלאמה, החרמה וכדומה, ולמקרים של סיכונים מסחריים כגון פשיטת רגל או אי תשלום מתמשך. בארץ יש חברות הנותנות מענה לביטוחי אשראי לטווח קצר, אך לטווח ארוך יותר היה עד כה רק פתרון אחד - באמצעות חברת אשרא.

את תחום ביטוח האשראי לטווח בינוני וארוך בכלל מימון מנהל אורי ברנשטיין, ששימש בעבר מנכ"ל אשרא. בכלל מימון מציינים היום כי הביקושים בארץ לביטוח אשראי לטווח ארוך עומדים על כ-2 מיליארד דולר לשנה (היקף כיסוי). בכלל ביטוח מייעדים את השירות החדש בעיקר לבנקים ולחברות עסקיות העוסקות ביצוא וביבוא.