תשובה אוסף מניות אבנר ודלק קידוחים: רכש מניות ב-23 מיליון שקל

דלק השקעות ונכסים, מקבוצת דלק, רכשה אתמול מניות אבנר ב-3.2 מיליון שקל ומניות דלק קידוחים בכ-4 מיליון שקל ■ רכישות אלה מצטרפות לאיסוף שיטתי של תשובה ב-10 הימים האחרונים

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, אוסף מניות אבנר ודלק קידוחים , הלא הן השותפות בקידוח תמר הנמצאות בשליטת דלק אנרגיה , גם היא מקבוצת דלק.

אתמול (ג') לאחר הסגירה בבורסה דיווחו אבנר ודלק קידוחים על רכישות נוספות של מניות בידי חברת דלק השקעות ונכסים, מקבוצת דלק. תשובה רכש 2.1 מיליון יחידות השתתפות של אבנר במחיר של 153 אגורות למניה, קרי בהיקף כספי של 3.2 מיליון שקל, והגיע בכך להחזקה של 13.25%.

במקביל, דלק השקעות ונכסים רכשה 433 אלף מניות דלק קידוחים במחיר של 916 אגורות, קרי בהיקף כספי של כ-4 מיליון שקל, והגיעה להחזקה של 6.88%.

הרכישות של אתמול מצטרפות לאיסוף שקט אך שיטתי של מניות דלק קידוחים ואבנר בידי תשובה. ב-10 הימים האחרונים הוא רכש מניות אבנר בהיקף של כ-8.9 מיליון שקל ומניות דלק קידוחים בכ-14.2 מיליון שקל, כלומר רכישות בסך של כ-23 מיליון שקל.

אבנר ודלק קידוחים הן השותפות בקידוח תמר, לצד ישראמקו ודלק אנרגיה. מהדו"ח האחרון של חברת הייעוץ NSAI שפורסם באוגוסט האחרון עלה, כי כמות הגז הטבעי ב"תמר" מסתכמת ב-207 מיליארד מ"ק. ההערכות הן כי עלות פיתוח המאגר תסתכם ב-2-2.5 מיליארד דולר ובימים אלה מנהלולת השותפות מגעים עם בנקים זרים שיממנו את הפיתוח. התחלת הפקת הגז צפויה ב-2012.

פעילות מרכזית נוספת של אבנר ודלק קידוחים בחיפושי הנפט והגז בישראל היא באזור ים המלח. השותפות, יחד עם שותפות זרח , מחפשות נפט בקידוח "צוק תמרור 4", ומוקדם יותר השבוע הן אף דיווחו כי מצאו שם נפט בעומק של כ-2 ק"מ מתחת לפני הקרקע, אם כי טרם ידוע מהי כמות הנפט והאם מדובר בכמות מסחרית.