"ספר החובות" של פנאן: חובות של 40 מיליון דולר; במשקיעים - שרף, בלאט וקטש

ציון נתן, שהיה שותפו לעסקים של פנאן, חשף בתוכנית "המקור" בערוץ 10 את הספר שנמצא בדירה של פנאן ■ בספר עולים שמות שהשקיעו בבנק פנאן: שרונאס יאסיקביצ'יוס, ניקולה וויצ'יץ', דיון תומאס ועוד

שלושה חודשים אחרי התאבדותו של מוני פנאן, מדבר לראשונה מי שהיה יד ימינו שותפו לעסקים, ציון נתן. בתוכנית "המקור" בערוץ 10 טוען נתן, ששימש כחשב הראשי במועדון הכדורסל מכבי תל אביב במשך 15 שנה, כי מאז יום ההתאבדות עושה משפחתו הקרובה של פנאן הכל בכדי להעלים את הנכסים ואת הכספים שהיו שייכים לפנאן כדי למנוע מהנושים לדרוש את חובותיהם. לטענת נתן, המשפחה פועלת בתיאום מלא עם מנהל העיזבון, עו"ד משה זינגל, לקבל את התמורה עבור הנכסים ואת הכספים ישירות אליה ולמנוע מהם לעבור דרך קופת העיזבון ומשם אל הנושים.

נתן מגלה כי מסר לפנאן 2.6 מיליון שקל לאורך השנים, כסף שלא חזר אליו. הוא מציג צ'ק על סך 1.7 מיליון שקלים שנתן לו פנאן מספר ימים לפני ההתאבדות, שמעולם לא נפדה.

נתן מדבר על היקפי החובות שבהם היה נתון פנאן, שהתגלו בספר שמצאו בדירתו של פנאן ברמת אביב. ביום מותו של פנאן התבקש נתן לבוא לדירתו של אחיינו של פנאן, עזר גפני. לדירה הובאו גם שני תיקים ובהם היה מה שנקרא "ספר החובות". היה כתוב עליו ספר החובות, ואז מגלים את הסכומים. על פי הערכה של נתן, רק בספר הזה היקף החובות עומד על כ-40 מיליון דולר.

בספר גם עולים שמות של שחקנים ואנשים שהשקיעו בבנק פנאן: הכדורסלן אטסבן בטיסטה, נסטור קומאטוס, שרונאס יאסיקביצ'יוס, ניקולה וויצ'יץ' ודיון תומאס ואנדרה ספנסר. מאמני הכדורסל צביקה שרף, דייויד בלאט ועודד קטש. בנוסף שחקן העבר נדב הנפלד, הבעלים של מסעדת 206 יעקב מלצמן, יעקב אבניר איש העסקים שעל שמו רשומה דירתו של פנאן ברמת אביב, ואריאלה זלינבבה אשתו של כדורסלן העבר אנדרי זלינבבה.

נתן נחשב לאחד מדמויות המפתח בפרשת "בנק ההשקעות" של מוני פנאן, ואף נחקר פעמיים ברשות המסים בנוגע לעניין. נתן ומוני פנאן היו שותפים בחודשים שלפני התאבדותו של פנאן בחברה שלטענת נתן עסקה בייצוג שחקני כדורסל. ימים ספורים לאחר התאבדותו של פנאן, נסגרה החברה בשם "מ.פנאן" שמשרדיה מוקמו בקומה ה-23 בבניין ב.ס.ר. ליד אצטדיון רמת גן.

ערוץ 10 מסר בסוף התחקיר כי שילם לציון נתן סכום כסף עבור העבודה על הסרט.