בחמאס מאשימים את ישראל בחיסול בכיר; ישראל: "אין תגובה"

(עדכון) - מאשימים את פמליית שר התשתיות עוזי לנדאו בחיסול: "האויב הישראלי משנה את כללי המשחק - נגיב בהתאם" ■ בארגון שבים להשמיע לאחר זמן רב הצהרות לוחמניות נגד ישראל: "זכותנו להגן על עצמנו וביכולתנו להכות אתכם"

בלשכתו של שר התשתיות עוזי לנדאו מסרבים היום להתייחס לטענות שמעלים בחמאס, בדבר האפשרות שאנשי הפמלייה של השר, שנטל חלק בשבוע שעבר בכינוס בינלאומי באבו דאבי, הם שהתנקשו בחייו של בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח. "אין תגובה לפרסומים", אמרו היום במשרדו של לנדאו - כך דווח בגלי צה"ל.

לנדאו היה לשר הישראלי הראשון אי פעם שהשתתף בכנס בינלאומי רשמי במפרץ - בסוף השבוע שעבר. אבו דאבי הבטיחה לאשר את השתתפותה של ישראל בכנס ארגון האנרגיות המתחדשות, וכיבדה את הבטחתה. לנדאו, מלווה בפמלייה של מספר בכירים, הגיעו לאבו דאבי ונטלו חלק בכנס. לנדאו עצמו אף נאם באחד הדיונים - ובראשית השבוע שב לארץ.

בחמאס טענו היום באתרי האינטרנט של הארגון כי כלל לא נשללת האפשרות שכמה מאנשי הפמלייה, שהצטרפו ללנדאו ונכנסו כביכול בצורה חוקית לאבו דאבי - עברו במהלך השבוע לדובאי ושם חיסלו את אל-מבחוח. בלשכת לנדאו, כאמור, סירבו להגיב היום לטענות.

בחמאס גם איימו הלילה (שבת) להגיב לחיסולו של אל-מבחוח, ומבטיחים שלא לעבור עליו לסדר היום. "נבחן את כל ההשלכות השליליות והחיוביות של תגובה על החיסול הזה", הבטיח בכיר הארגון ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, בראיון לרשת "אל-ג'זירה" הלילה. "האויב הישראלי רוצה לשנות את כללי המשחק באמצעות החיסול הזה, ולנו כעת יש את הזכות המלאה להגן על עצמנו".

א-זהאר שב להשמיע הצהרות לוחמניות וחריפות - שזמן רב לא שמענו מבכירי הארגון כלפי ישראל. "אנו מסוגלים להכות בהלם את הכיבוש - בתוך שטחי פלסטין הכבושה וגם מחוצה לה", איים בראיון. "הדבר הזה נתון להחלטתנו, ואנחנו נבחר מה טוב ונכון לנו, לעם הפלסטיני וליחסים שלנו עם מדינות ערב". לדבריו, החיסול שביצעה ישראל "מאיים על הביטחון הלאומי של מדינות ערב".

"בודקים מאין הגיעו המחסלים"

בכיר החמאס, המעורה עד מאוד גם בעסקה לשחרורו של גלעד שליט ועומד בראש המשלחת העזתית היוצאת לדיונים בקהיר, שפך גם אור על פרטי חקירת חיסולו של אל-מבחוח. "אנחנו נמצאים בקשר רציף ובתיאום ישיר מול כוחות הביטחון של דובאי, ובודקים האם מישהו בתוך המלון בו חוסל אל-מבחוח היה מישהו שסייע למחסלים", אמר. "עוד אנחנו בודקים באילו אמצעים בוצע החיסול, מאין הגיעו המחסלים ובאילו דרכונים הם עשו שימוש על מנת להיכנס לדובאי".

הוא האשים את ישראל כי היא אינה מוכנה להודות פומבית בחיסולו של בכיר החמאס משום ה"חשש מפני חקירות בינלאומיות". לדבריו, על מדינות ערב שלא לעבור לסדר היום על החיסול. "עליהן לפעול נגד מעשים שכאלה, אם אינן מעוניינות להפוך את שטחן למקומות בהם מחסלים אחד את השני".

בתוך כך הודיעה משטרת דובאי כי היא ממשיכה בחקירת החיסול, ואף קרובה לפיענוחו. גורמים במשטרה אמרו הלילה כי ארבעת המחסלים נשאו דרכונים אירופאיים והיו צריכים לעקוב במשך זמן רב אחר פעילותו של אל-מבחוח טרם חיסולו. "הוא הגיע לדובאי ב-19 בינואר, המחסלים כנראה עקבו אחריו עוד קודם לכן", אמר גורם במשטרה. "אנחנו קרובים לעלות על עקבותיהם של המחסלים", הוא הבטיח.

שלשום ליוו אלפים את אל-מבחוח לקבורה בדמשק. בטקס השתתפו גם ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל, סגנו מוסא אבו מרזוק ויתר בכירי התנועה. גם בהלוויה עצמה השמיעו בכיריה איומים קשים על ישראל.