גוגל נגד אקספלורר 6: מפסיקה את התמיכה בדפדפן של מיקרוסופט

הודיעה כי היא מפסיקה את התמיכה בדפדפן בן 8.5 השנים של מיקרוסופט, שנתפס כלא ידידותי בלשון המעטה בקרב מעצבי ומפתחי האתרים בעולם ■ מבקשת מצרכניה לשדרג את הדפדפן לגירסה מתקדמת יותר

גוגל מוותרת על האקספלורר 6. ענקית האינטרנט הודיעה כי היא מפסיקה את התמיכה בדפדפן בן 8.5 השנים של מיקרוסופט, שנתפס כלא ידידותי בלשון המעטה בקרב מעצבי ומפתחי האתרים בעולם.

גוגל אמרה בבלוג הרשמי של החברה כי החל מחודש מארס הקרוב תפסיק לתמוך בגירסה הישנה של הדפדפן בשניים משירותיה - Google Sites (שירות לבניית אתרים) ו-Google Docs (המקבילה של גוגל לתוכנת הוורד מבית מיקרוסופט). החברה מבקשת מצרכניה שירצו להשתמש בשירותים האלו לשדרג את הדפדפן שלהם לגרסה מתקדמת יותר (אקספלורר 7-8).

מיקרוספט מצידה, אמרה כי לא תוכל להפסיק את התמיכה באקספלורר 6 כל עוד הדפדפן תומך בתוכנית ההפעלה Windows XP, כי הדפדפן הגיע ביחד עם שיווק התוכנה.

נזכיר, כי הדפדפן אקספלורר הוותיק של מיקרוסופט ספג מכה בסוף 2009, כשרשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי הודיעה כי החל ממארס 2010 יוכלו משתמשיה האירופים של מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט, לבחור בין מגוון של דפדפני אינטרנט. האקספלורר של מיקרוסופט לא יוגדר עוד כברירת המחדל בתוכנה, ואפשרות הבחירה תינתן למשתמשים.

האקספלורר סופג גם נגיסות בנתח השוק שלו. 16 חודשים בלבד לאחר שיצא אל השוק הפך דפדפן כרום של גוגל לדפדפן האינטרנט השלישי במידת הפופולריות שלו, עם נתח שוק של 4.63% נכון לדצמבר אשתקד. נתח השוק של אקספלורר עמד על 62.7%, כאשר בשיאו החזיק אקספלורר ביותר מ-90% משוק הדפדפנים. בששת החודשים האחרונים איבד אקספלורר בממוצע 0.94% מנתח השוק שלו, זאת לעומת אובדן ממוצע של 0.36% בחציון הראשון של 2009.