וול סטריט: שלל נתוני מאקרו יקבעו השבוע כיוון המסחר

נתוני התעסוקה שיפורסמו ביום ו' הקרוב יקבלו תשומת לב מיוחדת ■ בין המדווחות השבוע - פייזר, סיסקו, פריגו ואלווריון

וול סטריט תחל מחר חודש מסחר חדש, כאשר בשבוע הקרוב - אוסף טרי של נתוני מאקרו יקבע את הכיוון. לאחר שבועיים של שטף דו"חות רבעוניים, המשקיעים יפנו את תשומת לבם ללו"ז המאקרו, שמלא בנתונים באשר למצבם של שווקים רבים בכלכלה האמריקנית, החל משוק הדיור, דרך המגזר היצרני וכלה בשוק התעסוקה.

המשקיעים, שבתחילת השנה העלו את מדד הדאו ג'ונס אל מעבר לסף ה-10,720 נק', היו לסקפטיים באשר לחוזקה של ההתאוששות הכלכלית הגלובלית. כתוצאה, הבורסה בארה"ב ספגה שלושה שבועות רצופים של ירידות. "השוק מאשר את העובדה שזו תהיה התאוששות איטית", אמר היועץ הפיננסי ג'ים הולצמן מלג'נד פייננשל. בינואר, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 איבדו יותר מ-3%. הנאסד"ק נפל בחודש זה בלמעלה מ-5%.

נתוני התעסוקה שיפורסמו ביום ו' הקרוב יקבלו תשומת לב מיוחדת. כמדי חודש, הנתונים יפורסמו ביום שישי הראשון של החודש, והפעם הם צפויים להצביע סוף סוף על יצירת מקומות עבודה חדשים, לאחר שכ-7.2 מיליון משרות התאדו מאז דצמבר 2007.

לארי סאמרס, יועצו הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אמש (שבת) בדאבוס כי ארה"ב ככל הנראה חווה התאוששות כלכלית "על הנייר" אך היא בוודאי עוברת "מיתון אנושי" בשל אובדן המשרות בארה"ב. "כלכלנים מאמינים כי קריאות התמ"ג ברבעונים הבאים יוסיפו להצביע על צמיחה, גם אם מתונה יותר אבל מה שמטריד באמת הוא שיעור האבטלה, כשאחד מכל חמישה בגילאים 25-54 מובטל. זה אומר שרק 80% מהגברים המהווים את כוח העבודה העיקרי עובדים, בהשוואה ל-95% באמצע שנות ה-60' של המאה הקודמת", אמר סאמרס.

לקראת בועה נוספת בשוק הדיור?

לפי דו"ח שהוגש היום לקונגרס, תוכנית ה-TARP של הממשל האמריקני, בהיקף של 700 מיליארד דולר, השיגה את מטרותיה וייצבה את השווקים הפיננסיים שהיו על סף קריסה. עם זאת, התוכנית נכשלה בהגברת קצב מתן האשראי על-ידי הבנקים שקיבלו את הסיוע מכספי משלם המיסים.

הדו"ח, שנכתב ע"י המפקח הכללי, ניל ברופסקי, מזהיר כי המדיניות, הן זו של ממשל האמריקני בראשות הנשיא ברק אובמה והן של הפדרל ריזרב, שנועדו לתמוך בשוק המשכנתאות, עלולות ליצור בועה מסוכנת נוספת בשוק הדיור. הדו"ח, הבוחן את הישגיה וכישלונותיה של תוכנית ה-TARP, גורס כי הממשל תורם לניפוח מלאכותי של מחירי הבתים.

צפי: בינואר נוצרו 13 אלף משרות חדשות

■ מחר (ב') יפורסמו נתונים על הכנסה והוצאה פרטית לחודש דצמבר. הכנסה פרטית צפויה לגדול בשיעור של 0.3%, לעומת גידול של 0.4% בנובמבר. הוצאה פרטית צפויה לגדול ב-0.2%, בהמשך לעלייה בשיעור 0.5% בחודש נובמבר.

■ כמו כן, יפורסם דו"ח בנוגע להוצאות בנייה בחודש דצמבר. כלכלנים צופים ירידה של 0.3%, לעומת קיטון של 0.6% בחודש נובמבר.

■ במקביל יפורסם מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני לחודש ינואר, הצפוי להראות עלייה ל-56.7 נקודות, לעומת 55.9 נקודות בחודש דצמבר.

■ ביום ג' יפורסמו נתונים אודות מס' מכירות הבתים הנמצאות בתהליך לחודש דצמבר, כשהצפי הנו לעלייה של 1.1%, לעומת ירידה של 16% חודש לפני כן.

■ לקראת סוף יום המסחר יפורסמו גם נתונים לגבי מכירת מכוניות בחודש ינואר.

■ ביום ד' יפורסם נתון ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש ינואר, כשהצפי הוא לגריעה של 40 אלף משרות, בהמשך לקיטון של 84 אלף משרות בחודש דצמבר.

■ בנוסף, יפורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש ינואר, הצפוי לעלות ל-50.9 נקודות מ-50.1 נקודות בדצמבר.

■ ביום ה' יפורסמו נתונים מקדימים בדבר פריון העבודה ברבעון הרביעי, הצפויים להראות גידול של 6%, לעומת 8.1% ברבעון השלישי.

■ במקביל, הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-454 אלף תביעות חדשות מ-470 אלף בשבוע לפני כן.

■ נתון ההזמנות ממפעלים לחודש דצמבר יפורסם גם כן, והוא צפוי להצביע על עלייה של 0.6%, בהמשך לגידול של 1.1% בחודש נובמבר.

■ שכר העבודה הממוצע לחודש ינואר, שנתונים לגביו יתפרסמו ביום ו', צפוי להראות גידול של 0.2%, בדומה לדצמבר. שבוע העבודה הממוצע בארה"ב צפוי עלות מעט לרמה של 33.2 שעות.

■ להערכת כלכלנים, המשק האמריקני הוסיף בחודש ינואר 13 אלף משרות (לא חקלאיות), לאחר שבחודש דצמבר חלה גריעה של 85 אלף משרות.

■ שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 10%.

■ הנתון האחרון לשבוע זה - האשראי הצרכני לחודש דצמבר הצפוי להראות ירדה של 9.5 מיליארד דולר, בהשוואה לירידה בשיעור של 17.5 מיליארד דולר בנובמבר.

מבול הדו"חות ממשיך

ביום ג', דאו כימיקלים צפויה להודיע על מעבר לרווח של 11 סנט למניה עבור הרבעון הרביעי. ניוז קורפ של רופרט מרדוק תדווח על תוצאות הרבעון הפיסקלי השני שלה.

ענקית התרופות, פייזר , תדווח ביום ד', כשצפי הוא לרווח של 50 סנט למניה עבור הרבעון הרביעי, לעומת 65 סנט למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. גם טיים וורנר תדווח, כאשר רווחיה ברבעון האחרון צפויים להסתכם ל-51 סנט למניה, ביחס לרווח של 69 סנט למניה ברבעון המקביל.

לאחר הנעילה, סיסקו צפויה להציג רווח של 35 סנט למניה עבור הרבעון האחרון, לעומת 32 סנט למניה ברבעון המקביל. רווחיה של ויזה ברבעון הפיסקלי הראשון של 2010 צפויים להסתכם ל-91 סנט למניה, אל מול 78 סנט למניה ברבעון המקביל.

סרגון תפרסם מחר את דו"חותיה לרבעון הרביעי, כשהם צפויים להצביע על רווח של 7 נט למניה, אל מול 9 סנט למניה ברבעון האחרון של 2008.

פריגו צפויה להציג ביום ג' רווח של 66 סנט למניה עבור הרבעון הפיסקלי השני של 2010, לעומת 46 סנט למניה ברבעון המקביל. רדוור צפויה לעבור לרווח של 20 סנט למניה ברבעון הרביעי.

אלווריון צפויה לדווח ביום ד' על איזון עבור הרבעון הרביעי, בדומה לרבעון המקביל ב-2008. אודיוקודס צפויה, ע"י 4 אנליסטים, להציג רווח של 6 סנט למניה, לעומת 2 סנט למניה ברבעון האחרון של 2008.

רדוויז'ן תדווח גם כן, כשהיא צפויה (5 אנליסטים) לעבור לרווח של 17 סנט למניה, ואילו רווחיה של נס טכנולוגיות צפויים לקטון ל-8 סנט למניה, אל מול 11 סנט ברבעון הרביעי של 2008. גם קליקסופטוור תציג תוצאותיה, אך צפי אנליסטים לא היה זמין.

ביגבנד , שתדווח לאחר הנעילה ביום ה', צפויה לעבור להפסד של סנט בודד למניה עבור הרבעון הרביעי.רווחיה של הרמוניק לרבעון הרביעי צפויים לרדת מ-20 סנט למניה ל-5 סנט.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]