רשות השידור מעסיקה למעלה מ-10 משרדי עו"ד בו-זמנית

הוועד המנהל ברשות ביקש פירוט מלא של המשרדים ■ עלות הייעוץ המשפטי של השידור הציבורי לאזרח הישראלי ב-2009 היתה 2.5 מיליון שקל ■ רשות השידור בתגובה: "מדובר בתקציב סביר ביחס להיקף הפעילות"

רשות השידור מעסיקה למעלה מ-10 משרדי עורכי דין בו-זמנית, זאת בנוסף ללשכה המשפטית שהיא מפעילה - כך נודע ל"גלובס".

עלות הייעוץ המשפטי של השידור הציבורי לאזרח הישראלי בשנת 2009 היתה 2.5 מיליון שקל. גירעון רשות השידור, שנוקטת בימים אלה בצעדי חירום, הוא 100 מיליון שקל.

הנושא עלה בוועדה מיוחדת של רשות השידור העוסקת בהתקשרויות שעלותן למעלה מ-250 אלף שקל בשנה, ולאור דרישת חברי הוועד המנהל הנושא צפוי לעלות שוב לדיון נוסף.

לראשונה ביקשה הוועדה, בראשותו של חבר הוועד המנהל ראובן שלום, פירוט מלא של כל המשרדים שמעסיקה רשות השידור וצרכיה השונים.

מספר שנים חלפו מאז פרקליטות המדינה הפסיקה לספק שירותי ייעוץ משפטי לגופים הממשלתיים השונים, ומאז החלה הרשות לשכור משרדי עורכי דין פרטיים. עם זאת, איש לא ערך מעקב אחר הצרכים השונים שממלאות החברות המשפטיות השונות.

חבר הוועד המנהל ברשות, ראובן שלום, ביקש פירוט מלא על מנת לבחון אם אין כפילויות בנושאים השונים בשכירת משרדים המתמחים בנושאים דומים לצרכים שונים על-ידי אגפיה השונים של רשות השידור.

בין היתר מספקים היועצים המשפטיים שירותים בנושאי לשון הרע, יחסי עבודה, הרפורמה, התדיינות מול הבנקים ובנושאי נדל"ן.

מרשות השידור נמסר כי "הוועד המנהל בוחן באופן שוטף את התקשרויות רשות השידור עם גורמים חיצוניים. במסגרת זו, בישיבתו האחרונה של הוועד המנהל נסקרו התקשרויות הרשות עם משרדי עורכי דין הנותנים לרשות שירותי ייעוץ משפטי ומיצגים את הרשות בתביעות שונות. הדיון לא מוצה, וטרם התקבלו החלטות בנושא.

"בעבר קיבלה הרשות ייצוג משפטי מהפרקליטות, עד שזו הפסיקה מתן שירותים אלה. מאז נעזרת הרשות במספר משרדי עורכי דין חיצוניים הנבחרים במכרז על-פי תחומי התמחות שונים.

"בשנים האחרונות מתהלות מאות תביעות עובדים נגד הרשות, מתקיים תהליך הרפורמה, תביעה ייצוגית רבת-היקף ותביעות בנושאי זכויות יוצרים ועוד. 2.5 מיליון שקל הם תקציב סביר ביחס להיקף הפעילות".