בולטון פוטנציאל - משרד הפרסום המוביל במגזר הדתי

יפעת בקרת פרסום: ענף הארגונים והעמותות הוא הקטגוריה המובילה במגזר ב-2009 עם היקף פרסום של כ-7.7 מיליון שקל, ואלקטרה מוצרי צריכה היא המפרסם המוביל

המגזר החרדי ממשיך להתנהג כעולם מבודל בכל הקשור לפרסום ושיווק. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי במגזר הדתי לא ניכרו אותות המשבר, ודפוסי הפרסום בו נותרו מבודלים.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "המיתון כמעט שלא השפיע על מחירי המדיה במגזר הדתי. המגזר ממשיך להיות אוטונומי בדפוסי הפרסום שלו, ויש נקודות ממשק מעטות בינו לבין הפרסום במגזר הכללי. קטגוריות חזקות במגזר הכללי כמו סלולר, קוסמטיקה וביגוד כמעט שאינן מורגשות בפרסום במגזר, והפרסום באינטרנט החרדי ספג כרטיס אדום".

קטגוריית הארגונים והעמותות היא הקטגוריה המובילה במגזר עם היקף פרסום של כ-7.7 מיליון שקל. העיתונות היא המדיה הדומיננטית בפרסום במגזר, והיא כמעט הדרך היחידה לגיוס תרומות באופן אפקטיבי, בהיעדר כמעט מוחלט של ערוצי תקשורת ארציים אלנטרנטיביים כמו טלוויזיה ואינטרנט.

קטגוריית הספרים המכילה פרסום לספרי קודש ותורה ממוקמת במקום השני, עם הוצאה של כ-7.5 מיליון שקל המציגים גידול של כ-7%.

קטגוריית רשתות השיווק, שכלל לא נכללה בעשירייה הפותחת של 2008, ממוקמת במקום השלישי השנה עם הוצאה של כ-6.3 מיליוני שקל וגידול של כ-73% - זאת תודות לגידול הדרמטי בהוצאה לפרסום של רשתות השיווק ובראשן "יש" של שופרסל.

בולטון פוטנציאל הינו משרד הפרסום הגדול במגזר - וכמעט היחיד שמצליח השנה לגדול בהיקפיו - גידול של 18% לעומת האחרים שרובם הולכים וקטנים. אפיקים ממוקם במקום השני עם ירידה של 5%, וגל-אורן שומר על המקום השלישי.

קבוצות הפרסום הגדולות כמעט אינן נראות בתחום זה, למעט טריו של קבוצת אדלר-חומסקי, שהצליח לשמור על סטגנציה בהיקפים, וקבוצת מקאן-אריקסון, שרושמת קיטון דרמטי של 42% .

גידול לשופרסל

אלקטרה מוצרי צריכה היא המפרסמת הגדולה במגזר בשנת 2009 עם היקף פרסום של 4.4 מיליון שקל. אחריה קבוצת שטראוס, שקיבלה הכשר מהדרין על מוצריה והרבתה לפרסם את דנונה, דנונה לילדים, גבינות שטראוס, דני ועוד.

4 החברות עם הגידולים המרשימים ביותר בפרסום באחוזים בעשירייה הם: שופרסל עם גידול של 153% ל"יש", רשת ספרי אור החיים שהכפילה את מספר הסניפים שלה, רבוע הכחול המפרסמת את שפע שוק, כפר השעשועים וששת, ותנובה שפרסמה בעיקר את מוצרי הגבינה שלה.

22