אירופה סגרה בעליות בעקבות וול סטריט: הפוטסי טיפס ב-1.1%

מדד מנהלי הרכש (PMI) בבריטניה עלה ל-56.7 נקודות בינואר - הרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 1994 ■ פיג'ו בעקבות טויוטה: תחזית 100 אלף כלי רכב בשל בעיית "הדוושה הדביקה" ■ מדד מנהלי הרכש (PMI) בסין של HSBC עלה לשיא של 57.4 נקודות בינואר מ-56.1 נקודות

שוקי אירופה נסגרו בעליות שערים בהובלת מגזר הבנקאות, זאת בעזרת עליות השערים שמאפיינות הערב את וול סטריט שם נהנים המשקיעים מרוח גבית של נתונים מאקרו כלכליים המעידים על התאוששות בפעילות הכלכלית בזכות מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני שזינק בינואר לרמתו הגבוהה ביותר זה 5 שנים ובזכות נתוני הצריכה הפרטית שהוסיפו לטפס בדצמבר.

מוקדם יותר התאפיין המסחר באירופה במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, על אף עלייה חדה מהצפוי בייצור התעשיית בגוש האירו ובריטניה, כאשר מדד מנהלי הרכש בבריטניה עלה לשיא של 15 שנה. מדד מנהלי הרכש (PMI) בבריטניה עלה ל-56.7 נקודות בינואר מ-54.6 נקודות בדצמבר. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 1994.

נציין כי על המסחר באירופה בשעות הבוקר השפיע השוק בשנחאי שאיבד גובה בתגובה לנתוני הייצור התעשייתי בסין שמחזקים את האפשרות להעלאת הריבית במדינה.

כאמור, שוקי סין ננעלו בטריטוריה השלילית כאשר מדד שנחאי המשולב מאבד גובה לאור התרחבות הייצור התעשייתי בסין במהלך חודש ינואר. מדד מנהלי הרכש (PMI) בסין של HSBC עלה לשיא של 57.4 נקודות בינואר מ-56.1 נקודות בדצמבר ומדד מנהלי הרכש של הפדרציה ללוגיסטיקה ורכש בסין עמד על 55.8 נקודות בינואר לעומת 56.6 נקודות בדצמבר. כל תוצאה הגבוהה מ-50 נקודות מצביעה על התרחבות בייצור התעשייתי.

הנתונים החיוביים מחזקים את ההערכות כי סין תהדק את המדיניות המוניטרית. הריבית בסין עומדת כעת על 5.31%. בשבוע שעבר, הבנק המרכזי של סין (PBOC) הורה לבנקים לעלות את יחס הרזרבות ב-0.5% כדי לבלום את התחממות שוק האשראי בכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

באוסטרליה, מדד תפקוד הייצור האוסטרלי של AiG עלה ל-51 נקודות בינואר, והראה שהמגזר התעשייתי התרחב לאחר שהתכווץ בחודש הקודם לראשונה מאז יולי. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי "פירוט הדוח מעודד מדד הייצוא עלה במידה הרבה ביותר מזה תשעה חודשים לפחות, בעוד שההזמנות החדשות והייצור עלו במידה הרבה ביותר מאז אוגוסט. עם זאת, הדוח לא היה נטול אכזבות, שכן מדד התעסוקה הצביע על התכווצות לראשונה מאז אוקטובר, ורמז שהיצרנים מוכנים להסתפק בפחות כוח אדם עובדה שתמנע אולי עלייה בתעסוקה בעת התגברות הביקוש".

"אפשרות זו לא מבשרת טובות עבור המשכורות והצריכה, הרכיב העיקרי של הצמיחה הכלכלית והנתון הנצפה ביותר כרגע, בעוד שהשווקים שוקלים את יציבות הכלכלה האוסטרלית לאחר משיכת התמריצים הפיסקאליים והמוניטאריים".

פיג'ו בעקבות טויוטה - מחזירה רכבים

יצרנית כלי הרכב פיג'ו הודיעה על החזרת 100 אלף כלי רכב שלטענתה עלולים לסבול מבעיית "הדוושה הדביקה" - אותה בעיה שאילצה את טויוטה להחזיר מיליוני כלי רכב מרחבי העולם.

טויוטה , יצרנית כל הרכב הגדולה בעולם, הודיעה כי תתחיל לתקן כבר השבוע כלי רכב עם "דוושה דביקה".

רויאל דאטש של ריכזה עניין על רקע הדיווחים כי היא עלולה לפטר עוד עובדים על רקע ירידה שהיא צפויה לרשום בהפקת הדלקים והנפט. החברה כבר פיטרה 5,000 עובדים בחצי השנה האחרונה.

מניית בנק UBS ריכזה עניין לאחר ששר המשפטים של שוויץ אמר כי הכלכלה השוויצרית היתה נפגעת קשות אם ארה"ב תאסור על הבנק להמשיך ולפעול בגבולותיה לאור הסכסוך בנושא החשבונות של לקוחות אמריקנים.

טושיבה , יצרנית השבבים הגדולה ביותר ביפן איבדה גובה לאחר שהחברה חתכה את תחזית המכירות השנתיות ב-5.9%.

הונדה הודיעה על החזרת 646 אלף כלי רכב מסוג סיטי, פיט וג'אז מצפון אמריקה ובריטניה כתוצאה מבעיות בחלונות החשמליים.

ראש מחלקת המכירות בארה"ב של חברת טויוטה צפוי להתראיין הערב ברשת NBC ולהרגיע את הצרכנים לגבי פרשת "הדוושה הדביקה".

מניות הבנקים הסיניים, צ'יינה קונסטרקשן בנק ובנק אוף קומיוניקיישנס איבדו גובה לאור צפי להעלאת הריבית בסין.