הייצור התעשייתי בסין עלה בשיעור החד ביותר מאז יולי 2008

מדד מנהלי הרכש של HSBC עלה לשיא של 57.4 נקודות בינואר מ-56.1 נקודות בדצמבר ■ מדד מנהלי הרכש של הפדרציה ללוגיסטיקה ורכש בסין עמד על 55.8 נקודות בינואר ■ הנתונים מחזקים את האפשרות להידוק מוניטרי בסין

הייצור תעשייתי בסין, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, התרחב בינואר זה החודש השביעי ברציפות. כך על פי שני מדדים מובילים שהתפרסמו היום (ב').

מדד מנהלי הרכש (PMI) בסין של HSBC עלה לשיא של 57.4 נקודות בינואר מ-56.1 נקודות בדצמבר - העלייה החדה ביותר מאז יולי 2008. ומדד מנהלי הרכש של הפדרציה ללוגיסטיקה ורכש בסין עמד על 55.8 נקודות בינואר לעומת 56.6 נקודות בדצמבר. כל תוצאה הגבוהה מ-50 נקודות מצביעה על התרחבות בייצור התעשייתי.

"הנתונים האלה מגבירים את הלחץ המופעל על הבנק המרכזי להעלות את הריבית בחודשים הקרובים, ואף לפעול לייסוף היואן", אמר בריאן ג'קסון, אסטרטג שווקים מתעוריים ברויאל בנק אוף קנדה.

בתגובה, מדד שנחאי המשולב מאבד גובה לאור התחזקות את ההערכות כי סין תהדק את המדיניות המוניטרית בתגובה לשיפור הנמשך בנתוני המאקרו. הריבית בסין עומדת כעת על 5.31%. הדולר נסחר כעת ביציבות ביחס ליואן על 6.8271 יואן לדולר. נציין כי הבנק המרכזי של סין מצמיד ליואן רצועת ניוד של 0.5%.

נזכיר כי בשבוע שעבר, הבנק המרכזי של סין (PBOC) הורה לבנקים לעלות את יחס הרזרבות ב-0.5% כדי לבלום את התחממות שוק האשראי.