סוני אריקסון Naite - בסיסי מוצלח וידידותי לסביבה

סוני אריקסון מבטיחה שה-Naite עשוי מפלסטיק ממוחזר, מגיע עם מטען הנטען באמצעות מתח נמוך החוסך גם בצריכת חשמל בזמן המתנה, וחוברת ההוראות אינה מודפסת על נייר אלא שמורה על כרטיס הזיכרון

חברות האלקטרוניקה גילו מזמן את הצורך להיות ידידותיים לסביבה. בדומה ליצרניות הטלוויזיה והמחשבים, גם חברות הסלולר החליטו מזמן שהגיע הזמן להשקיע בכדור הארץ, והן פועלות בצורה מינימלית בתחום הזה. הדבר מתבטא בקופסאות קטנות יותר, מטענים חוסכי חשמל ולפעמים אפילו טעינה סולארית במכשיר. סוני אריקסון לקחה את התחום הזה צעד אחד קדימה מבחינה שיווקית והשיקה טלפון ירוק.

איכות סביבה: סוני אריקסון מבטיחה שה-Naite עשוי מפלסטיק ממוחזר. המכשיר מגיע עם מטען הנטען באמצעות מתח נמוך, החוסך גם בצריכת חשמל בזמן המתנה. חוברת ההוראות אינה מודפסת על נייר אלא שמורה על כרטיס הזיכרון, כאשר ההוראות הבסיסיות מודפסות על הקופסה הקטנה. בחברה רק שכחו לספר שהם מצרפים מספר רב של חוברות (במספר שפות), המספרות על המהלך הירוק, בנוסף לחוברות שונות הקשורות להוראות בטיחות למטען ולקרינה הסלולרית. במילים אחרות, שהערכה עדיין עמוסה בחוברות.

סוני אריקסון Naite -
 סוני אריקסון Naite -

המגמה הירוקה לא עוצרת רק באריזה ובמטען, למכשיר צורפה אפליקציית Eco Mate שהיא מעיין חידון טריוויה על הסביבה, שנותן טיפים לחיים ירוקים יותר.

הגישה הירוקה ממשיכה בהיעדר כבל חיבור למחשב, רק לא ברור מה היא חוסכת במקרה הזה מהצרכן, חוץ ממטרד למי שאין בלוטות' לסינכרון במחשב.

טעינת הסוללה: בכל פעם שהסוללה מסיימת את הטעינה שלה מודיע המכשיר שמומלץ לנתק את המטען ולחסוך בחשמל. חבל שבחברה לא מצאו פתרון שיגרום למטען להפסיק לעבוד או לפחות להתריע למשתמש בחיווי קולי ברור.

ממשק: ה-Naite מעוצב במראה הקלאסי והמלבני של סוני אריקסון. הכפתורים של המכשיר נוחים לשימוש, כאשר הטלפון שוקל רק 84 גרם. מעבר לזה, הדגם הזה מגיע עם הממשק הסטנדרטי של סוני אריקסון, המציע ממשק הודעות SMS משורשרות (כמו במסנג'ר), יישום זיהוי השירים Track ID, שיגיד לכם לאיזה שירים אתם מקשיבים, וגם אפליקציית פייסבוק.

מצלמה ורמקול: מצלמת 2 מגה פיקסל בסיסית מאוד, שמוציאה תמונות סבירות יחסית לקטגוריה, כאשר צילום הווידיאו מספק תוצאות לא מביישות. גם הספיקרפון סיפק תוצאות טובות מאוד.

מה עוד? זיכרון פנימי מינימלי של 100 מגה, פלוס כרטיס זיכרון של 1 ג'יגה.

מה חסר? אחד הדברים המאכזבים במכשיר, שהוא לא כולל GPS או WiFi.

בשורה התחתונה: טלפון בסיסי מוצלח שתורם במשהו לאיכות הסביבה.

מחירים: בפלאפון 1,436 שקל (או 40 שקל כפול 36 תשלומים), מחיר בסלקום (במסגרת מבצע): 180 שקל (5 שקל כפול 36 תשלומים), באורנג' 1,044 שקל (36 תשלומים של 29 שקל).

ציון: 8.