מוכר וקונה בת"א: יורם אבנר מכר את בניין קולנוע זמיר באלנבי

אבנר רכש את הבניין המוגדר כבניין לשימור באוגוסט 2008 תמורת 15 מיליון שקל ומכר אותו כעת בתמורה ל-23.8 מיליון שקל ■ אבנר רכש אופציה למגרש ששטחו 3.2 דונם בשכונת ל' החדשה בגוש הגדול בת"א

שנה וחצי לאחר שרכש את הבניין לשימור ברחוב אלנבי 32 בתל אביב מכר היזם יורם אבנר את הבניין תמורת 23.8 מיליון שקל לקבוצת רכישה. בנוסף, רכש אבנר אופציה לרכישת מגרש בשכונת ל' החדשה בתל אביב. כך נודע ל"גלובס".

הבניין ברחוב אלנבי, בייעוד לשימושים מעורבים, ידוע כמבנה קולנוע זמיר שתוכנן בידי יצחק רפפורט ונבנה בשנת 1952 בסגנון "הבינלאומי המאוחר". אבנר רכש אותו באוגוסט 2008 תמורת 15 מיליון שקל.

שטחו של הבניין הוא 1,600 מ"ר המשתרעים על פני חמש קומות (קומת מסחר ומעליה ארבע קומות מגורים). קבוצת הרכישה שקנתה את הבניין, בארגונו של עו"ד יוסי מוסרי, מורכבת מאנשי עסקים ישראלים שיוכלו לנצל את זכויות הבנייה ולהוסיף קומה נוספת. כך יגיעו לשטח של 1,800 מ"ר, כולל השטח המסחרי. היתר הבנייה צפוי להתקבל בתוך כארבעה חודשים ובנוסף תוכל הקבוצה לשפץ את הבניין, שיכול להכיל 26 יח"ד.

המבנה הוכרז לשימור בעיריית תל אביב בשל היותו דוגמה חשובה לאדריכלות שנות ה-50 ובשל מצבו הטוב. סיבות נוספות הן מיקומו ברחוב מרכזי והחללים הפנימיים והחיצוניים האיכותיים שבו. אדריכלית השימור של הבניין היא ניצה סמוק.

נוסף על כך, כאמור, רכשו אבנר והיזמים שולי פרסיאדו מחברת אביב אדריכלים אופציה לרכישת מגרש ששטחו 3.2 דונם בשכונת ל' החדשה בגוש הגדול בת"א. המגרש נרכש לפי מחיר של 1.2 מיליון שקל ליחידת קרקע לדירה, בתוספת מע"מ. השניים מגבשים קבוצת רכישה להקמת 39 יחידות דיור בשני בניינים בני 8 קומות כל אחד.

לדברי פרסיאדו, לקבוצה הצטרפו עד כה 20 חברים. פנטהאוז בשטח של 200 מ"ר וגג של 160 מ"ר בקומה השמינית נמכר במחיר משוער של 13.5 מיליון שקל. דירות נוספות שנמכרו בפרויקט: דירת 3 חדרים בשטח של 80 מ"ר ומרפסת של 12 מ"ר נמכרה במחיר משוער של 1.68 מיליון שקל; דירת 4 חדרים בשטח של 110 מ"ר ומרפסת של 12 מ"ר, ב-1.8 מיליון שקל; ודירת 5 חדרים בשטח של 137 מ"ר ומרפסת של 20 מ"ר נמכרה ב-2.07 מיליון שקל.

פרסיאדו אמרה כי הפרויקט ממוקם על כיכר ולכן "דרך מִפתח הרחוב יראו הדיירים ים לצמיתות, למרות שהבניין אינו בקו ראשון לים". לפרויקט גינה ששטחה 2 דונם. אדריכל הפרויקט הוא משרד אמריו-מאיוס; עורכת הדין היא מרים דונין.

אבנר ופרסיאדו מימשו לאחרונה אופציה על מגרש ברחוב יחזקאל שטרייכמן בגוש הגדול בת"א. קבוצת רכישה בת 53 חברים תתחיל את בניית הפרויקט בחודש הבא באמצעות הקבלן המבצע אלקטרה בנייה. קבוצת רכישה נוספת שארגנו השניים במתחם נגה ביפו מקבלת בימים אלה מפתחות ל-49 הדירות בפרויקט.