אירופה קפאה: ירידה של 63% בחלון ההעברות החורפי לעומת השנה שעברה

ינואר 2010 ייזכר כחורף בו קבוצות הכדורגל הבכירות העדיפו לשמור את הכסף בכיס; ההוצאה הכוללת על רכש בחמש הליגות הבכירות הסתכמה ב-118 מיליון אירו בלבד

מי שרצה דוגמה נוספת למצב הכלכלי של קבוצות הפרמיירליג קיבל בחלון העברות השחקנים החורפי שננעל אתמול (ב') בלילה. קבוצות הליגה האנגלית הבכירה הוציאו במהלך החלון של ינואר 2010 סכום של 35 מיליון אירו בלבד על רכישת שחקנים. מדובר בירידה של 70% לעומת החלון של ינואר 2009 אז נרמה פעילות שיא עם ההעברות בסך 187 מיליון אירו.

מדובר בחורף החלש ביותר בפרמיירליג מאז נוסד החלון ב-2003, והוא מחזיר את הליגה לרמת הוצאה של לפני שבע שנים, אז בזבזו קבוצות הפרמיירליג בחלון ההעברות הראשון סכום של כ-50 מיליון אירו.

את ההעברה היקרה רשמה מנצ'סטר סיטי, עם הבאתו של הקשר אדם ג'ונסון ממידלסברו עבור כ-8 מיליון אירו. ארבע הקבוצות הגדולות של הפרמיירליג - מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, ארסנל וליברפול - לא ביצעו אף רכש והסתפקו בהעברות חופשיות והשאלות שחקנים. 70% מהעסקאות שבוצעו בחודש האחרון בפרמיירליג היו באמצעות השאלות שחקנים או העברות חופשיות.

הפרמיירליג היא ראי של שוק ההעברות האירופי כולו. סך העברות השחקנים בחמש הליגות הבכירות (אנגליה, צרפת, איטליה, גרמניה, ספרד) הסתכם בחלון הנוכחי ב-118 מיליון אירו, ירידה של 63% לעומת החלון של ינואר 2009 אז הוציאו 98 הקבוצות בחמש הליגות הבכירות סכום של 325 מיליון אירו.

בספרד נרשם החלון החלש ביותר אי פעם עם הוצאה של 9 מיליון אירו בלבד - ירידה של 84% לעומת החלון ב-2009; בבונדסליגה הוציאו הקבוצות 13.8 מיליון אירו (45%-), בסרייה A נרשמה הוצאה כוללת של 43.2 מיליון אירו (23%+), ובליגה הצרפתית 17.7 (כמו בעונה שעברה)

שלוש ההעברות "הכבדות" ביותר בוצעו באנגליה, ספרד וצרפת: אדם ג'ונסון ממידלסברו למנצ'סטר סיטי עבור 8 מיליון אירו; אדוארדו סילביו שעבר מלאנוס הארגנטינית לאתלטיקו מדריד עבור 8 מיליון אירו; דז'אן לוברן הקרואטי הגיע לליון מדינמו זאגרב עבור 8 מיליון אירו.