פרולור מדווחת על הצלחת ניסוי; המניה זינקה 250% בחודש

החברה מדווחת על תוצאות חיוביות בניסוי שלב I בבני אדם להורמון הגדילה ארוך הטווח ■ מדובר בשוק שוק של כ-3 מיליארד דולר ■ שי נוביק, נשיא פרולור, ל"גלובס": "באם התרופה תעבור את כל הניסויים והאישורים הדרושים היא יכולה להתברג בין הנמכרות בעולם" ■ המניה זינקה 250% בחודש

חברת פרולור ביוטק , חברת ביוטכנולוגיה ישראלית-אמריקנית, הודיעה היום (ג') על תוצאות חיוביות לניסוי שלב I בבני אדם להורמון הגדילה ארוך הטווח hGH-CTP.

באופן רשמי החברה תציג את תוצאות הניסוי ב- 8.2 בכנס הביוטק הגדול בעולם BIO-CEO בניו-יורק.

hGH-CTP הינו הורמון גדילה ארוך טווח שפותח בשביל ילדים ומבוגרים בעלי חוסר בהורמון גדילה, במטרה לאפשר להם להזריק את ההורמון פעם בשבוע או שבועיים ובכך להחליף את הצורך בהזרקה יומית של הורמון גדילה רגיל. הניסוי נערך בביה"ח ע"ש סוראסקי (איכילוב).

אברי הברון, מנכ"ל פרולור ביוטק: " אנו חושבים שתוצאות הניסוי שהניסוי שלב I בבני אדם להורמון הגדילה ארוך הטווח hGH-CTP הן מעודדות ומהוות דוגמה לדור הבא של תרופות אשר ניתן יהיה להזריקן בתדירויות נמוכות. הורמון הגדילה ארוך הטווח שלנו נראה בטוח, ובעל פעילות ביולוגית חזקה ביותר. החלפה של זריקת הורמון גדילה יומית בזריקה בתדירות של פעמיים בחודש בלבד תוכל לגרום לשיפור ניכר באיכות החיים של המטופלים. בעקבות תוצאות הניסוי אנו צופים התקדמות קדימה לניסוי שלב II".

שי נוביק, נשיא פרולור, אמר ל"גלובס" כי "המכירות בעולם כיום של הורמון גדילה בהזרקה יומית הן כ-3 מיליארד דולר. בעבר, כשהוצגה לשוק של תרופה בהזרקה גירסה ארוכת טווח היא השתלטה על השוק (ראה מקרה אינטרפרון אלפא ארוך טווח). חולה שיכול להזריק פעם בשבועיים במקום כל יום קרוב לוודאי יעבור למוצר של הזרקה פעם בשבועיים. בנוסף, הרבה חולים מבוגרים שצריכים להזריק הורמון גדילה היום לא עושים זאת כי זה דורש הזרקה יומית, ולכן השוק יכול פוטנציאלית לגדול בצורה משמעותית לאחר הצגה של גירסה המוזרקת פעם בשבועיים -ולכן באם התרופה תעבור את כל הניסויים והאישורים הדרושים היא יכולה להתברג בין הנמכרות בעולם".

מה הציפיות לשנת 2010?

"ב-2010 אנו מקווים להתחיל ולהשלים את ניסוי שלב II בהורמון הגדילה ארוך הטווח שלנו, ולקדם מהר מספר תרופות נוספות שאנו מפתחים, שכל אחת מהן ממוצבת לשווקים מאוד גדולים".

"אנחנו מאמינים שהחברה ממוצבת במקום מצויין עם יתרון יחסי חזק, במיוחד לאחר ההודעה של חברת התרופות מרק בשבוע שעבר על קבלת אישור לשיווק באירופה של התרופה אלונבה, שהינה גירסה ארוכת טווח של תרופת ה FSH שנשים בטיפולי פוריות מזריקות על בסיס יומי. אלונבה מאפשרת להזריק פעם בשבוע במקום כל יום, והיא פותחה באמצעות אותה טכנולוגית CTP שאנו משתמשים מרק ופרולור הן בעלות רשיון שימוש בלעדי בטכנולוגית CTP כאשר למרק רשיון לפתח גרסאות ארוכות טווח לארבע תרופות ולפרולור רשיון לכל שאר התרופות".

"לטכנולוגית CTP יש פוטנציאל להפוך לטכנולוגיה המובילה ליצירת גרסאות ארוכות טווח לתרופות בעלות מכירות קיימות של כ 70 מיליארד דולר בשנה".

פרולור ביוטק הנה חברת תרופות אמריקאית-ישראלית הנסחרת בארה"ב והעוסקת בפיתוח גרסאות ארוכות טווח של תרופות קיימות בהתבסס על טכנולוגיית CTP, שוק של כ- 50 מיליארד דולר. טכנולוגיית CTP הינה טכנולוגיה בשימוש ענקית התרופות מרק ובשימוש פרולור. יושב-ראש מועצת המנהלים של מודיג'ן ובעל המניות הגדול ביותר הינו ד"ר פיל פרוסט אשר מכר את אייווקס לטבע בעסקת ענק לפי שווי של 7.4 מיליארד דולר בשנת 2006. חברת פרולור משתמשת בטכנולוגית ה-CTP המתאימה לרוב סוגי הפרוטאינים, לפיתוח הורמון הגדילה, האינטרפרון ביטא והאריתרופואיטין, תרופות אשר נמצאות בשלב פיתוח מחקרי מתקדם