"גומא אגייאר מפסיק לתמוך בבית"ר והפועל ירושלים"

במסיבת עיתונאים הודיע פרקליטו של הספונסר, עו"ד איתן גבאי, כי החל מהעונה הבאה יפסיק אגייאר להזרים כסף לקבוצות הירושלמיות ■ "הגענו למסקנה שגומא זקוק לחיים פרטיים ולריחוק מעין הציבור"

הרומן של גומא אגייאר עם קבוצות הספורט של ירושלים מסתיים אחרי עונה אחת. במסיבת עיתונאים שכינס היום עו"ד איתן גבאי, פרקליטו של הספונסר של בית"ר והפועל ירושלים, הודיע גבאי כי לאחר לאור מצבו הבריאותי של אגייאר הוחלט בהתייעצות עם משפחתו כי יפסיק החל מהעונה הבאה את תמיכתו בקבוצות הספורט של העיר.

במסיבת העיתונאים אמר עו"ד גבאי: "לאחר התייעצויות ממושכות עם גומא ומשפחתו נתבקשתי לפעול להפסקת ההליכים לבעלות העתידית של גומא בבית"ר והפועל ירושלים. משמעות הדברים היא שגומא לא יהיה הבעלים או הספונסר של הקבוצות הללו החל מהעונה הבאה".

גבאי, שביקש שלא להתייחס למצבו הבריאותו של אגייאר המאושפז בבית חולים, הוסיף: "הגענו למסקנה שגומא זקוק לחיים פרטים ולריחוק מעין הציבור. בית"ר במצב משפטי מורכב המחייב קבלה מהירה של החלטות והתרת הסבך המשפטי תוסיף עוד לחצים לאלו שכבר מופעלים על גומא. בנוסף אנו רוצים לאפשר לו לייחד את התקופה הקרובה למשפחתו, זאת למרות אהבתו לקבוצות ולאוהדים".

מבחינת התפעול השוטף של הפועל ובית"ר ירושלים, ההנחה היא ששתי הקבוצות לא ייפגעו השנה והכספים שהובטחו על ידי אגייאר יועברו. מבחינה טכנית, בכדורגל לא צפויות כל בעיות מאחר שהכספים שהובטחו על ידי אגייאר כתקציב לעונה הקרובה מגובים בבטוחות שהוגשו לרשות לבקרה תקציבית. בכדורסל פועלת הרשות לבקרה תקציבית באופן שונה, והבטוחות שעומדות כנגד התקציב עומדות על כחמישים אחוז בלבד.

אגייאר, 31, הצטרף בקיץ האחרון כספונסר של בית"ר ירושלים, אולם לא הצליח לקבל בעלות על המועדון מידיו של ארקדי גאידמק בגלל הנושים שהטילו עיקול על העברת הנכסים של גאידמק. הוא השקיע כ-4 מיליון דולר בבית"ר ירושלים ועוד כ-1.5 מיליון דולר בהפועל ירושלים. הוא נולד בברזיל, ואת הונו הרוויח, לטענתו, בעסקי הנפט בארצות הברית.