זרח תאריך מועד פקיעת "אופציה 2" - האופציה טסה 38%

מועד הפקיעה הינו ב-15 בפברואר, אך מכיוון שהאופציה נמצאת "מחוץ לכסף", זרח פנתה לבית המשפט בבקשה להאריך את מועד הפקיעה

מה עושה חברה ציבורית כאשר האופציה שהנפיקה נמצאת "מחוץ לכסף" והיא קרובה למועד הפקיעה, מה שיסב הפסדים למחזיקים בה? זרח , שותפות הנפט המככבת בתקופה האחרונה בכותרות, נדרשת להתמודד עם סוגיה זו, והפתרון שהיא מציעה הוא פשוט למדי: הארכת מועד הפקיעה של האופציה.

מדובר באופציה סדרה 2 של זרח, אשר אמורה לפקוע ב-15 בפברואר ושער הפקיעה שלה הוא 15 אגורות. כיוון ששערן של יחידות ההשתתפות של זרח ירד מתחת ל-15 אגורות, הרי שהאופציות נמצאות "מחוץ לכסף". אם היחידות לא יצליחו לעלות מעל ה-15 אגורות עד ה-15 בפברואר, הרי שמחזיקי האופציות ייצאו מופסדים, וזה מה שמנסה זרח למנוע. האינטרס של זרח ברור: במידה ומחזיקי כתבי האופציה יממשו אותן במלואן, 110 מיליון שקל יוזרמו לקופת החברה.

השותפות הודיעה היום (ד') לבורסה, כי בכוונתה לפנות לבית המשפט שיאשר לה לכנס אסיפה כללית של מחזיקי יחידות השתתפות ושל מחזיקי האופציות האמורות, על מנת להאריך את מועד הפקיעה של האופציה ל-25 במארס, "או כל יום אחר אשר יוחלט על ידי האסיפות הכלליות". בינתיים, עד לכינוס האסיפות הכלליות, מבקשת זרח מבית המשפט להאריך זמנית את מועד המימוש של האופציה ב-10 ימים ל-25 בפברואר.

זרח עוסקת בחיפושי נפט וגז בישראל, ובין היתר היא מחזיקה ב-50% בקידוח "צוק תמרור 4" באזור ים המלח, שם היא עברה בהצלחה את בדיקת הלוגים החשמליים ונערכת לביצוע מבחני הפקה בשבועות הקרובים. השותפות מעריכה כי באתר ישנן כ-6.6 מיליון חביות נפט.

אתמול סיפקה החברה עדכון באשר לקידוח נוסף שלה, שטרם החל - קידוח "צורים" בו היא מחזיקה ב-85%. גם הקידוח הזה ממוקם באזור ים המלח, וליתר דיוק 5 ק"מ מערבית לים. התכנון הוא להתחיל בקידוח במחצית השנייה השנה, כאשר הוא צפוי להגיע לעומק של כ-2.3 ק"מ ומטרתו, כמובן - גילוי נפט. עלות הקידוח נאמדת ב-6.5 מיליון דולר.