שעון החול של היקס וג'ילט אוזל

בפגישה עם ארגון אוהדי ליברפול, חשף מנכ"ל הקבוצה כי הבנקים דורשים מהבעלים האמריקנים של המועדון לגייס 100 מיליון ליש"ט עד יולי - אחרת השניים יאלצו להעמיד את האדומים למכירה במחיר נמוך

לטום היקס וג'ורג' ג'ילט, הבעלים האמריקנים של ליברפול, יש פחות משישה חודשים לגייס 100 מיליון ליש"ט, אחרת הבנקים יאלצו אותם להעמיד את המועדון למכירה במחיר נמוך. כך עולה מדברים שאמר אתמול (ג') כריסטיאן פורסלואו, מנכ"ל המועדון, בפגישה עם ארגון האוהדים של הקבוצה.

היקס וג'ילט חייבים 237 מיליון ליש"ט לוואקוביה והרויאל בנק אוף סקוטלנד, זכר להלוואה שלקחו על מנת לרכוש את המועדון ב-2007. על מנת להשיג מימון מחודש להלוואה, דורשים הבנקים שצמד האמריקנים יגייסו בעצמם או באמצעות משקיעים 100 מיליון ליש"ט עד סוף יולי - מועד הפירעון של ההלוואה. אם לא יצליחו לעשות זאת, יעמדו בפניהם שתי אפשרויות: למצוא גוף פיננסי אחר שיסכים לקחת על עצמו את הלוואת הענק הזאת (סיכוי קלוש), או להעמיד את כלל אחזקותיהם בקבוצה למכירה במחיר שייקבעו הבנקים, שכמובן צפוי להיות נמוך בהרבה מדרישתם של היקס וג'ילט (בין 400 ל-500 מיליון ליש"ט).

"אני לא יכול להבטיח שהיקס וג'ילט ישיגו את הכסף עד יולי", אמר פורסלואו, "אבל אנחנו בהחלט מקווים שכן. יש כחמישה או שישה משקיעים פוטנציאליים שאנחנו נמצאים במגעים איתם".

במידה ויימצאו המשקיעים המיוחלים, ידוללו האחזקות של היקס וג'ילט בליברפול בשיעור של כ-25%.