וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת בתגובה לנתוני המאקרו

גלובס tv סקר ה-ADP הצביע על גריעה של 22 אלף משרות בינואר, טוב מהצפי ■ מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים הצביע על עלייה ל-50.5 נק', מתחת לציפיות השוק ■ אלווריון צנחה ב-11% לאחר שאכזבה בתחזיותיה

וול סטריט ננעלה הלילה (ד') במגמה מעורבת כשמדד הנאסד"ק ננעל בטריטוריה הירוקה. יום המסחר התאפיין בירידות שערים למעט פרקים קצרים בהם הנאסד"ק נסחר בעליות שערים. ברקע המסחר נתוני המאקרו המעורבים - סקר ה-ADP ומדד ה-ISM. עונת הדו"חות המצויה בעיצומה בארה"ב צפויה לספק היום לאחר נעילת המסחר את תוצאותיהן הכספיות של חברות מרכזיות בהן ויזה וסיסקו כשגם בין החברות הישראליות הנסחרות בארה"ב דיווחו אלווריון, אודיוקודס ונס טכנולוגיות.

מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל פימקו קרן האג"ח הגדולה בעולם הציג היום עמדה פסמית בהתייחסו לירידות שאפיינו את חודש ינואר בשווקים ואמר כי זוהי "הקדמה לשנה מאכזבת בשווקים". לטענתו "הנסיגה החדה ביותר בשוק המניות מזה 11 חודשים עלולה להחמיר לאור נתוני התעסוקה המדאיגים בארה"ב ותחזיות האנליסטים שלא מתממשות". "בהתחשב במכפילים הנוכחיים בשוק, אני רואה פער הולך ומתרחב בין קונסנזוס השוק והמציאות הכלכלית והפוליטית, בעיקר בארה"ב".

תשעה חודשים של נפילות ברווחי החברות במדד ה-S&P 500 נראה כי הסתיימו ברבעון האחרון של 2009, כאשר כ-81% מהחברות שפירסמו את תוצאותיהן מאז ה-11 בינואר היכו את תחזיות הרווח בשוק.

"בעוד המשקיעים גילו מידה של זהירות במהלך השבועיים האחרונים, הם צפויים להמשיך ולהתרכז בתמונת הרווחיות של החברות אשר מעידה על התאוששות מהירה" אמר האנק פוץ מברקליס והוסיף "הידוק מוניטרי עלול להוביל את השוק לדרך רצופה במהמורות במהלך המחצית השניה של השנה, אך ההידוק המוניטרי לא צריך להדאיג את המשקיעים לפחות עד סיום המחצית הראשונה של השנה".

סקר ה-ADP הפתיע לטובה, מדד ה-ISM אכזב

סקר ה-ADP לחודש ינואר שפורסם ב-15:15 שעון ישראל הצביע על גריעה של 22 אלף משרות לעומת צפי לגריעה של 30 אלף משרות במגזר הפרטי בארה"ב. בדצמבר דווח כי 84 אלף משרות נגרעו במשק האמריקני (הנתון תוקן במסגרת הדיווח הנוכחי לגריעה של 16 אלף משרות). זו הפעם ה-24 ברציפות שסקר ה-ADP מצביע על גריעת משרות חודשית אך מספר המשרות הנגרע בינואר 2010 הוא הנמוך ביותר מזה שנתיים.

ב-17:00 שעון ישראל פורסם מדד ה-ISM Services, שהוא מנהלי הרכש למגזר השירותים בארה"ב, אשר הצביע בינואר על מעבר להתרחבות בפעילות הכלכלית במגזר כשעלה ל-50.5 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז 2008. עם זאת, המדד אכזב מעט את השוק, שציפה לעלייה ל-51 נקודות. בדצמבר עמד המדד על 49.8 נקודות.

דו"ח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו הצביע על עלייה של 2.3 מיליון חביות נפט לעומת צפי לעלייה של 400 אלף חביות בלבד. החוזה העתידי על הנפט ננעל בירידה של 0.3% למחיר חבית של 77 דולר. הזהב ננעל הערב בירידה של 0.5% למחיר אונקיה של 1,112 דולר.

סיסקו תדווח לאחר נעילת המסחר

הבונוסים לפעילים במערכת הבנקאות האמריקנית ממשיכים לזרום, והיום היה זה בנק אוף אמריקה שהודיע על כוונתו לחלק בונוס ממוצע של כ-400 אלף דולר לעובדיו בתחום הבנקאות להשקעות. בסה"כ צפוי הבנק לשלם בעבור שנת 2009 בונוסים בסך 4.4 מיליארד דולר, כ-95% מהבונוס ישולם לעובדים במניות.

פייזר דיווחה כי הרוויחה 49 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 50 סנט למניה. זאת, לעומת 58 סנט עליהם דיווחה ברבעון המקביל אשתקד.

סיסקו מערכות תדווח לאחר סיום המסחר על עלייה ברווחיה ל-35 סנט למניה לעומת רווח של 32 סנט למניה עלייה דיווחה בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות צפויות להתרחב ב-3.5% ולהסתכם ברבעון הרביעי ב-9.4 מיליארד דולר.

חברת כרטיסי האשראי ויזה תפרסם את תוצאותיה הכספיות כאשר רווחי החברה צפוים לעלות ברבעון הרביעי של 2009 ל-91 סנט לעומת 78 סנט ברבעון המקביל. המכירות צפויות לטפס ב-10.2% ולהסתכם ב-1.92 מיליארד דולר.

עוד במדווחות היום: ברודקום , הונדה מוטורס , טיים וורנר ורדוויז'ן .

טבע ריכזה עניין בעוד המשקיעים מצפים כי החברה תודיע על עסקת ענק נוספת בתקופה הקרובה, זאת לאחר שהיום פורסם כי פייזר פרשה מהמכרז לרכישת רציופארם. כך, נותרו אקטוויס האיסלנדית וטבע הישראלית למועמדות היחידות לרכישת חברת התרופות הגרמנית רציופארם. תג המחיר של רציופארם עומד על כ-4.17 מיליארד דולר.

קליקסופטוור פרסמה כי הכנסותיה עלו לשיא ברבעון הרביעי ועלו על התחזית. ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-22% והסתכמו ב-17.2 מיליון דולר. לעומת זאת הרווח הנקי ירד ב-24% והסתכם ב-3.8 מיליון דולר, 12 סנט למניה. החברה מצפה כי ההכנסות ב-2010 יהיו בטווח של 71.5-74.5 מיליון דולר, המהווה צמיחה של 17%-22% ביחס ל-2009.

אלווריון דיווחה כי הכנסותיה ירדו ב-14% ל-60 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009 לעומת הרבעון הרביעי של 2008. בשוק ציפו מהחברה להכנסות של 59 מיליון דולר, כך שהחברה הפתיעה מעט לטובה. לשורה התחתונה תורגמו ההכנסות הללו לרווח נקי של 700 אלף דולר, או סנט אחד למניה, גם כן מעט מעל התחזיות בשוק שכן האנליסטים כלל לא ציפו לרווח, או להפסד. עם זאת החברה דיווחה כי היא עלולה לחזור להפסיד ברבעון הנוכחי.

אודיוקודס דיווחה כי הכנסותיה ירדו ב-11.8% ל-34.2 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם עלה ל-2.5 מיליון דולר לעומת רווח של 776 אלף ברבעון המקביל אשתקד.

רשות ני"ע בארה"ב, ה-SEC דיווחה כי בכיר בגילת סחר במידע פנים וייקנס ב-380 אלף דולר. החשד הוא כי יהושוע לוינברג, אחיו של המנכ"ל עמירם לוינברג, רכש מניות של סקופוס בין אוקטובר לדצמבר 2008 והרוויח 188 אלף דולר לאחר שהחברה נמכרה להרמוניק. הגיע לפשרה עם ה-SEC