השריר החדש של עופר עיני

אם סטנלי פישר רוצה להעביר את חוק בנק ישראל, כדאי לו להתחנף קצת ליו"ר ההסתדרות

עופר עיני משתוקק לרשום גם את סטנלי פישר בארסנל הכוח האישי-תדמיתי-פוליטי שלו. חגורת הכדורים הכבדה שלו כבר סימנה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו; שר הביטחון וראש מפלגת העבודה אהוד ברק; שר האוצר, יובל שטייניץ; וכמובן את נשיא התעשיינים שרגא ברוש.

אז הגיע הזמן שגם סטנלי פישר יבין מהיכן הדג נותן את מימיו.

זה טוב למעמד ותואם את האסטרטגיה הפוליטית, שמעמידה את עיני ברמה אחת עם ראש ממשלה. חוץ מזה, מי כמו עיני יודע שזה אף פעם לא מזיק שנגיד בנק ישראל חייב לך משהו. הוא יקרא לו סטן, וזה יחזיר לו בעופר.

אם פישר באמת רוצה להגשים חלום בן חמש שנים ולהביא את חוק בנק ישראל החדש למליאת הכנסת ביום שני ולאפשר לו לעבור עם כמה שפחות זעזועים ושינויים בוועדת הכספים - אז כדאי לו מאוד לעבור אצל עופר עיני בחדר, להצטלם איתו, להתחנן קצת, להתכופף קצת.

אם לא, אז עיני מיד מפעיל את "היפהפייה והיחפן" שלו: ח"כ שלי יחימוביץ' מהעבודה, שהיא השוט של עיני, וח"כ חיים כ"ץ מהליכוד, שהוא החרב שלו. כץ, מקים סיעת עוז, הוא השותף הקואליציוני הבכיר של עיני בהסתדרות וסייע לעיני למנות את אנשיו, קודם כל יחימוביץ', במקומות טובים בפריימריז של העבודה. כ"ץ ויחימוביץ', זוג בלתי רגיל, חברים בוועדת כספים ובוועדת העבודה הרווחה והבריאות, הם השליחים בכנסת.

מחוץ למשכן אנחנו מוצאים את עו"ד אבי ניסנקורן, שהיה בעבר בלשכה המשפטית של ההסתדרות ומאז מייצג את האינטרסים של עיני בהרבה סכסוכים. ניסנקורן, שחי את האינטרסים של עיני ושל ההסתדרות, שזה קצת פחות חשוב לענייננו, מייצג גם את עובדי הבנק. כנראה שניצה קסיר, יו"ר ועד עובדי בנק ישראל, וניסנקורן יעשו את העבודה השחורה. המלך עופר הראשון יגיע ללחיצת היד עם פישר.

ומי שצוחקים היום הם אנשי האוצר, בראשם השר יובל שטייניץ והממונה על השכר אילן לוין. הם נאלצו לבלוע את הצפרדע של פשרת-הכרעת ראש הממשלה, שהלכה לקראת העובדים. כעת הם מוכיחים שעובדי בנק ישראל לא יודעים שובע - תמיד רוצים עוד ועוד. עכשיו, שנתניהו וגבאי ישברו את הראש איך להעביר את חוק בנק ישראל.