טרישה לא הפתיע: הותיר את הריבית בגוש האירו על 1%

נגיד הבנק המרכזי של אירופה צפוי לנאום מאוחר יותר היום ■ במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי הבנק האירופי המרכזי יכול להרשות לעצמו לעמוד מן הצד לנוכח התאוששות של מדד המחירים לצרכן

ז'אן קלוד טרישה, נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB) הותיר את הריביתעל 1% - בהתאם לתחזיות, ולאחר שמקבילו הבריטי, מרווין קינג, הותיר גם הוא את הריבית על כנה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי הבנק האירופי המרכזי יכול להרשות לעצמו לעמוד מן הצד לנוכח התאוששות של מדד המחירים לצרכן אשר שב ועלה מהשטח הלילי בו היה מצוי. למעשה, היעד המוצהר של הבנק המרכזי, כלומר, שמירה על איזון בין הכלכלות החזקות והחלשות בגוש האירו מספק לבנק המרכזי סיבה מצוינת לעשות כן.

מסיבת עיתונאים שיערוך טרישה מאוחר יותר היום צפויה למקד אליה את מירב תשומת הלב ולהוות למעשה את אירוע הסיכון הממשי. תשומת הלב של המשקיעים תתמקד ללא ספק בגירעונות התופחים של החברות הדרומיות באיחוד המטבע יוון, איטליה, ספרד ופורטוגל.

נציב המדיניות המוניטארית של הגוש המאוחד יואכים אלמוניה אמר לאחרונה כי צרכי האשראי החיצוניים של יוון ופורטוגל "גדולים". בחודש שעבר הדגיש הנגיד טרישה כי "שום מדינה, שום ממשלה לא צריכה לצפות ליחס מיוחד". בכך עורר הנגיד מחדש את החששות לעצם קיומו של המטבע המאוחד אשר עושי להיקלע לבעיה רצינית היה והחברות החלשות יותר באיחוד המוניטארי לא יצליחו לרסן את הגירעונות התופחים שלהן ולעמוד ביעד האירופי הקובע כי הגירעון צריך להיות קטן מ-3% מהתוצר המקומי הגולמי.

"קשה להאמין כי מדינה כיוון אשר שיעור העירעון בו עולה כעת על 10% תצליח לעמוד ביעד זה בעתיד הנראה לעין", אומרים ב-FXCM ישראל.