תמיר חוזרת לאקדמיה: צפויה להתמנות לנשיאת שנקר

שרחת החינוך לשעבר ויתרה על הצעת מכללת ספיר ■ מכללת שנקר עלתה בחודשים האחרונים לכותרות לאחר דו"ח שפרסמה הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) על התנהלות המוסד והנשיא פרופ' וינברג

חברת הכנסת, פרופ' יולי תמיר, פורשת מהכנסת וכבר עושה את צעדיה חזרה לאקדמיה: מכללת שנקר הודיעה היום (ה') כי ועדת האיתור לבחירת נשיא חדש לבית הספר להנדסה ולעיצוב בחרה בה כמועמדת המועדפת להחליף במאי הקרוב את פרופ' אמוץ וינברג, ששימש כנשיא ב-16 השנים האחרונות.

מועמדותה של תמיר צפויה לקבל את אישור הוועד המנהל של שנקר, בראשות יוסי לב, ולאחר מכן את אשרור חבר הנאמנים של בית הספר, בראשות דנה עזריאלי, שיתכנס בחודש מאי. תמיר ניהלה באחרונה מגעים גם עם מכללת ספיר בדבר החלפתו של הנשיא פרופ' זאב צחור, העתיד לפרוש באפריל הקרוב אחרי 18 שנה.

מכללת שנקר עלתה בחודשים האחרונים לכותרות לאחר דו"ח שפרסמה הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) על התנהלות המוסד והנשיא פרופ' וינברג. הדו"ח הוליד סכסוך בין הצדדים, שהביא לאיום מצד הות"ת בהפסקת תקצוב המכללה. בנוסף, במועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), שפועלת בצד הות"ת, ביקשו לבדוק בחודשים האחרונים תוכנית חדשה שנפתחה בשנקר הנוגעת ללימודי תקשורת. במל"ג טענו כי מדובר בתוכנית לתואר ראשון בתקשורת, בעוד במכללה טענו כי מדובר במסלול התמחות בתקשורת כחלק מהתואר בתקשורת חזותית. תמיר, שכיהנה עד לפני כשנה כשרת החינוך, עמדה אז גם בראש המל"ג מתוקף תפקידה, וייתכן כי כניסתה לתפקיד תפשיר את היחסים הקרירים בין הצדדים בחודשים האחרונים.

תמיר מסרה כי נעתרה בשמחה להצעה לכהן כנשיאת שנקר וכי היא "מקווה כי יחד עם הצוות המצויין של שנקר נמשיך להצעיד מוסד ייחודי זה להישגים רבים בעתיד". הנשיא היוצא, פרופ' וינברג, תמך בבחירתה של פרופ' תמיר וציין כי "פרופ' תמיר תוכל לתרום רבות לשנקר בזכות השילוב הייחודי של ניסיון אקדמי עשיר לצד הבנת המערכת האקדמית בישראל".