נכנעו? מנכ"ל גולדמן זאקס יקבל כבונוס רק 9 מיליון דולר במניות

הציפיות היו שהבונוס יעמוד על 15-20 מיליון דולר, הודות למאמציו שהובילו את גולדמן זאקס לרשום רווח שיא של 13.4 מיליארד ולהכפיל את מחיר המניה ■ "גולדמן מנסה להיות מודע לאופן שבו הדברים נתפסים בציבור"

מנכ"ל קבוצת גולדמן זאקס , לויד בלנקפיין, קיבל בונוס מניות של 9 מיליון דולר בעבור 2009. הבונוס היה נמוך הציפיות ומשקף במידה מסוימת כניעה לביקורת הקשה שנמתחה על הבונוסים לבכירי הבנקים ושינוי בתרבות התגמולים בוול סטריט.

הבנק הודיע אתמול (ו') במסמכים שהגיש לרשויות שבלנקפיין יקבל יותר מ-58 אלף מניות מוגבלות, שאותן יהיה רשאי למכור רק בעוד חמש שנים. בנוסף, בנלקפיין לא יקבל מזומן כחלק מהבונוס שלו.

הציפיות היו שהבונוס שלו יעמוד על 15-20 מיליון דולר הודות למאמציו שהובילו את גולדמן זאקס לרשום רווח שיא של 13.4 מיליארד דולר ולהכפיל את מחיר מניית הבנק בשנה שעברה. "הבונוס בהחלט היה נמוך מהצפוי", אמר מרק בורחס מחברת ייעוץ השכר קומפנסיה. נזכיר כי בשנה שעברה בלנקפיין ויתר על הבונוס על רקע המשבר הפיננסי.

"גולדמן מנסה להיות מודע לאופן שבו הדברים נתפסים בציבור הרחב", אמר מנהל חברת ייעוץ השכר לבכירים, סטיבן הול אנד פרטנרס. "הבונוס משקף את האווירה הציבורית הנוכחי יותר מאשר את הביצועים של הבנק", הוסיף.