הממשלה הקימה צוות לגיבוש תוכנית לצמצום התלות בנפט

נתניהו: "תוך עשור יכולים להיות גילויים פורצי דרך שיכולים להפחית את התלות בנפט באופן דרמטי" ■ "המיקוד של המאמץ המדיני והארגוני שאנו עושים יהיה במציאת חלופות לנפט בתחבורה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז היום על הקמת צוות מנכ"לים בראשות יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופסור יוג'ין קנדל, שיגבש תוכנית לאומית להקטנת התלות בנפט.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר ראש הממשלה כי הקטנת התלות בנפט היא אינטרס לאומי ובנילאומי של מדינת ישראל. " האינטרס הזה חובק עולם והמאמץ שאנחנו עושים אמור להיות נתמך על ידי מדינות אחרות, גם אל מול בעיות זיהום האוויר, בעיות אי היציבות של המערכת הבינלאומית כתוצאה ממעבר הון עצום ממדינות מסוימות, וכמובן העובדה שמדינות מסוימות ששולטות בשוק הנפט גם תומכות בטרור", אמר נתניהו.

ראש הממשלה סיפר לשרים כי שוחח על הנושא עם הקאנצלרית של גרמניה, אנגלה מרקל, עם ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, עם ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק וכן עם מנהיגים נוספים. "הם גילו עניין רב לשתף פעולה עם המאמץ שאנחנו עושים. זה לא מאמץ שיניב פירות תוך שנה או שנתיים, אבל תוך עשור בהחלט יכולים להיות גם גילויים פורצי דרך שיכולים לשנות את התלות של העולם, ולהפחית אותה באופן דרמטי, בייחוד במה שקשור בתלות בנפט לתחבורה", אמר נתניהו והוסיף כי "יש הרבה פיתרונות לאנרגיה חלופית מחוץ לתחבורה, אבל התלות בתחבורה בעצם משאירה את העולם תלוי בנפט בצורה קשה ביותר. לכן, המיקוד של המאמץ המדיני והארגוני שאנחנו עושים יהיה במציאת חלופות לנפט בתחבורה".