הישג למחזיקי אג"ח פרטנר: יקבלו עוד 1% בריבית האג"ח

זאת כפיצוי במקרה של ירידת דירוג אם יתממש תרחיש זה כתוצאה מחלוקת הדיבידנד המיוחד אותו מתכננת חברת הסלולר ■ פרטנר החליטה לחלק דיבידנד בסך 1.4 מיליארד שקל הממתין לקבלת אישור ביהמ"ש

הישג למחזיקי האג"ח של פרטנר . אלו צפויים לקבל תוספת של 1% בריבית על האג"ח כפיצוי במקרה של ירידת דירוג באם יתממש תרחיש זה כתוצאה מחלוקת הדיבידנד המיוחד אותו מתכננת חברת הסלולר, שבשליטת אילן בן-דב. כזכור, בעלי האג"ח העלו התנגדויות לבקשת החברה לחלק דיבידנד מיוחד בסך 1.4 מיליארד שקל, שנדרש את אישור בית המשפט. באמצעות הסיכום אליו הגיעו, צפויה ההחלטה לחלק את הדיבידנד לקבל את אישור בית המשפט.

מחזיקי האג"ח המיוצגים על ידי עורכי הדין רנן גרשט ואופיר נאור טענו בתחילת החודש בבית המשפט כי חלוקת הדיבידנד עלולה להגדיל את הסיכון של החברה בשל פגיעה לכאורה ביכולתה לעמוד בהחזר חובותיה בזמן. כעת מחזיקי האג"ח מסירים את התנגדותם לחלוקת הדיבידנד.

הטיעון העיקרי של מחזיקי האג"ח היה שאישור חלוקת הדיבידנד בפרטנר, המיוצגת על יד עו"ד פיני רובין, יגרור הורדת דירוג על ידי S&P מעלות. על פי הסיכום שהושג, במידה שדירוג האג"ח של החברה ב-S&P מעלות ירד מתחת לדירוג הנוכחי, שעומד על ilAA מינוס, לאחר אישור בית המשפט לחלוקה, בגין כל ירידה של רמה אחת בדירוג יגדל שיעור הריבית השנתית הצמודה שיישאו איגרות החוב ב-2010 ב-1%.

באופן דומה, במידה ויועלה דירוג האג"ח של פרטנר בחזרה, יעור הריבית יעודכן בהתאם בשיעור של 1% על כל מדרגה.

כזכור, בסמוך לפרסום דוחותיה לרבעון השלישי דיווחה פרטנר על כוונתה להעניק לבעלי מניותיה דיבידנד מיוחד שאינו עומד במבחן החלוקה על פי חוק החברות ולפיכך נדרש לפעולה זו אישור בית המשפט. דיבידנד זה מיועד בין היתר לסייע לבעל השליטה, בן-דב, לממן את עסקת הרכישה של גרעין השליטה בחברה מהאצ'יסון. באוגוסט האחרון רכש בן-דב את השליטה בחברה באמצעות סקיילקס לפי שווי של 5.9 מיליארד שקל.

במטרה להעביר את ההחלטה להעניק דיבידנד מיוחד לבעלי המניות של החברה נעזרה פרטנר בחוות דעת כלכלית בעניין, בעריכת חברת הייעוץ ארנסט אנד יאנג, שטענה כי לא קיים חשש סביר כי הפחתת ההון הנדרשת לצורך חלוקת הדיבידנד המיוחד, תפגע ביכולתה של פרטנר לעמוד בהתחייבויותיה.

נציין עוד, כי ביום שלישי הקרוב צפויה פרטנר לפרסם את דוחותיה הכספיים לשנת הכספים 2010 כולה. ראשי החברה עשויים לעדכן את בעלי המניות בהתפתחות בגזרת הדיבידנד המיוחד בשיחת הוועידה שתיערך עם פרסום הדוחות.

עו"ד אופיר נאור, אמר היום ל"גלובס" כי "ניהלנו משא ומתן ענייני ומהיר ומצאנו חברה איתנה עם תזרים מזומנים חזק. הצלחנו להגיע להסכמה שתתגמל את מחזיקי האג"ח בתוספת ריבית ככל שתהיה תוספת בסיכון. התוצאה המהירה מאפשרת את חלוקת הדיבידנד מסירה כל בדל של חשש לביצוע החלוקה מצד מחזיקי אגרות החוב".