חברת החשמל קיבלה אישור לניסוי הטכנולוגי בסיבים האופטיים

150 בתי-אב ייהנו משירותי תקשורת באמצעות מספר חברות ■ HOT כבר פנתה לרה"מ בבקשה שימנע את המהלך

לקראת שינוי משמעותי בשוק התקשורת: חברת החשמל קיבלה היום (א') אישור לניסוי טכנולוגי להעברת שירותי תקשורת על גבי רשת סיבים אופטיים שברשותה. הניסוי ייערך בקריית שמונה ויכלול 150 בתי אב שיקבלו לבתיהם גישה לאינטרנט על גבי סיב אופטי, ולמעשה יוכלו ליהנות משורה של שירותי תקשורת באמצעות כמה חברות תקשורת.

בניסוי הטכנולוגי צפויות לקחת חלק החברות סלקום, פרטנר, נטוויז'ן, ואולי אף 012 סמייל. המטרה בניסוי זה היא לבחון כיצד ניתן להשתמש ברשת הסיבים של חברת החשמל לטובת שירותי תקשורת.

נדגיש כי במקרה בו לחברת החשמל יותר להיכנס לתחום, עשוי להתרחש שינוי משמעותי בשוק. חברת החשמל מצוידת באלפי קילומטרים של סיבים אופטיים, כאשר ניצול יעיל שלהם יהווה איום לא פשוט על בזק ו-HOT. במדינות רבות בעולם מותר לחברת חשמל לספק שירותי תקשורת למפעילים (אך לא לשמש שחקן עצמאי פעיל), ובישראל נמנע הדבר שנים ארוכות בגלל התנאים המקדימים שהציב האוצר לחברת חשמל, כמו ביצוע רפורמות לפני כניסתה לתחומים חדשים.

HOT כבר הביעה התנגדות לתוכנית ואף ביקשה את התערבותו של ראש הממשלה על מנת למנוע כניסה של חברת החשמל לתחום התקשורת ללא בדיקה כלכלית של השלכות המהלך. החברה טוענת כי היא משקיעה סכומים גבוהים בשדרוג התשתית שלה כדי לספק מהירויות גישה גבוהות וכניסת חברת החשמל לתחום התקשורת תפגע בה אנושות.

נדגיש כי כרגע מדובר בניסוי טכנולוגי בלבד, שאחריו צפוי ניסוי שיווקי, ועל כן הדרך עד למתן רישיון סופי עוד ארוכה.