נדחתה בקשת ההתאחדות לכדורגל להקפיא את תקנות שידורי הספורט

ההתאחדות טענה בעתירה לבג"ץ כי החלטות מועצת הכבלים והלוויין בעניין הסדרת שידורי הספורט פוגעות "באופן אנוש" בזכויות הקניין שלה ■ השופט אשר גרוניס קבע כי "סיכוייהן של טענות העותרות להתקבל אינם רבים"

בג"ץ דחה את בקשת ההתאחדות לכדורגל להוציא צו מניעה לתקנות שידורי הספורט החדשות של מועצת הכבלים והלוויין.

בהחלטה שפורסמה היום (א') קובע השופט אשר גרוניס כי "סיכוייהן של טענות העותרות להתקבל אינם רבים, בין היתר לעניין היעדר סמכות, פגיעה בזכויות יסוד, היעדר מידתיות וחוסר סבירות קיצונית".

השופט ציין בהחלטתו כי מועצת הכבלים והלוויין קבעה גם כך כי ההחלטות תקפות לשנה אחת בלבד, על מנת לשוב ולבחון את הנושא בשנית. "בשל האופי המורכב של העניין", כתב השופט בהחלטתו, "יפה עשתה המועצה שמראש קבעה כי תעשה בחינה מחדש לאחר שנה. הניסיון שיצטבר במהלך השנה יאפשר לערוך תיקונים והתאמות".

השופט הציע להתאחדות בכדורגל לשקול לחזור בה מהעתירה, עד לאחר הבחינה מחדש של מועצת הכבלים והלוויין, בראשותו של ניצן חן.

על-פי העתירה שהגישה ההתאחדות, החלטות מועצת הכבלים בעניין הסדרת שידורי הספורט פוגעות "באופן אנוש" בזכויות הקניין של ההתאחדות לכדורגל. הטענה היא שבעקבות ההחלטה כי משחקים מרכזיים ישודרו בערוצים פתוחים, ההתאחדות לא יכולה לממש את זכויות השידור שהיא מחזיקה - מה שמהווה מקור ההכנסה העיקרי שלה.

בעתירה נטען גם כי הרגולציה החדשה פוגעת בקבוצות, בעיקר אלה שמשחקות במפעלים האירופיים ואינן יכולות לממש את זכויות השידור שברשותן.