חיים ליבוביץ' וג'קי בן-זקן זכו ברישיון "מד אשדוד"

(עדכון) - על הרישיון התמודדו לפחות 4 קבוצות: קבוצת רציו שבבעלות משפחות רוטלוי ולנדאו; קבוצה משותפת למודיעין, לפידות וטאו קפיטל הקנדית; ו-ACC שאליה הצטרפו בן-זקן, מנופים וקבוצת ישראמקו ■ ליבוביץ' היה מארגן הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים"

יש זוכה ברישיון הקידוח ב"מד אשדוד". קבוצת ACC של חיים ליבוביץ', יחד עם קבוצה של ג'קי בן זקן ואברהם ננקשווילי - זכו בזיכיון. מועצת הנפט דנה אתמול (ג') בבקשות לקבל רישיון "מד אשדוד" לחיפושי נפט מול חופיה הדרומיים של ישראל. התוצאות הרשמיות של הדיון והמכרז יפורסמו בשעות הקרובות.

לייבוביץ' היה מארגן הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים", ונחשב מקורב גם לשר החוץ אביגדור ליברמן.

קבוצת ACC, שבשליטת איש העסקים חיים לייבוביץ', מחזיקה חברות בנות בתחומי כריית הזהב, חיפושי הנפט והביו טכנולוגיה. בין היתר מפתחת הקבוצה בימים אלו שדה נפט בחוף השנהב וכן בעלת רישיונות לכריית זהב במכרות בבורקינה פאסו. כמו כן ACC הנה בעלת השליטה בחברת הביו-טכנולוגיה בריינסטורם הישראלית-אמריקנית, המפתחת פטנט ישראלי פורץ דרך לטיפול במחלות חשוכות מרפא על בסיס מחקר בתאי גזע בוגרים. בריינסטורם נסחרת בבורסה בניו-יורק (OTCBB:BCLI), ומניותיה עלו בארבעת החודשים האחרונים בכ-350% ונהנות מהמלצות אנליסטים בניו יורק בעקבות התקדמותה לקראת טיפולים ניסיוניים בבני אדם במהלך 2010.

מקבוצת ACC נמסר כי "מדובר בשמועות ואין לנו עניין להגיב להן".

במועצת הנפט חברים תשעה אישי ציבור המתמנים לתפקידם על ידי שר התשתיות. ליו"ר המועצה התמנה בחודש שעבר ראש מועצת אריאל רון נחמן, שמכהן במועצת הנפט בהפסקות מאז 2001.

על הרישיון התמודדו לפחות ארבע קבוצות: קבוצת רציו שבבעלות משפחות רוטלוי ולנדאו, קבוצה משותפת למודיעין , לפידות וטאו קפיטל הקנדית וקבוצת ACC שאליה הצטרפו ג'קי בן זקן וחברת מנופים . מאחורי מודיעין עומדים אנשי העסקים צחי סולטן ונוחי דנקנר שקונצרן אי.די.בי בשליטתו רכש בחודש שעבר מחצית מאחזקותיו של סולטן בנויה, חברת האם של מודיעין. מאחורי קבוצת ACC עומד איש העסקים חיים לייבוביץ', הנחשב לדמות מרכזית בתנועת חב"ד וקבוצת ישראמקו.

על פי חוק הנפט המועצה אמורה היתה לדון בבקשות תוך התחשבות בהמלצות ועדה מקצועית ורואה חשבון מטעם משרד התשתיות, שבדקו את יכולתם המקצועית והכלכלית של המבקשים. החלטות המועצה מועברות לאישור הממונה על ענייני הנפט, ד"ר יעקב מימרן. אם הבקשה נדחית עומדת למבקש זכות לערער על ההחלטה בפני שר התשתיות, אולם אפשרות זו נוצלה עד היום רק פעמים ספורות.