ועדת בורוביץ' אישרה: גוף שיורשע בפלילים לא יהנה מכספי טוטו-ווינר

הוועדה האחראית על חלוקת כספי הטוטו-ווינר נענתה לבקשת שרת התרבות והספורט לימור לבנת להטלת סנקציות בעקבות פרשת פנאן ■ עד היום חלו הנחיות היועמ"ש להגבלות כלכליות רק על כספים שהגיעו לספורט מתקציב המדינה

ועדת בורוביץ' הודיעה לשרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, על החלטתה להחיל את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה על כספי הטוטו-ווינר. על פי החלטת הוועדה המתווה את חלוקת כספי הטוטו-ווינר, איגודי ספורט שנושאי משרה בהם נחקרים או הורשעו בפלילים לא יוכלו ליהנות מכספים אלה. ההנחיות האלו מגיעות בעקבות התפוצצות פרשת "בנק ההשקעות" של מוני פנאן.

ההליך המלא לפני הטלת הסנקציות הכספיות יכלול שימוע לראשי האיגוד. הוועדה ממליצה כי השימוע שייעשה במקרה של חשד לפלילים יתקיים על ידי גוף חיצוני למועצה.

כיום הנחיות היועץ המשפטי לממשלה חלות על תקציב משרד התרבות והספורט בלבד, שעומד על 67 מיליון שקל ב-2010. להחלטה יש משמעות גדולה, בעיקר בגלל סך הכספים הגבוה משמעותית שמועבר מהטוטו-ווינר לספורט הישראלי ושיסתכם בשנה החולפת בכ-312 מיליון שקל.

בימים אלו גם עובדים במשרד הספורט על גיבוש קוד אתי לכלל איגודי הספורט, בשיתוף עם המרכז לאתיקה בירושלים בראשות השופט בדימוס פרופ' יצחק זמיר.